vargharefiskola
NEMZETI ZÁSZLÓ
 
NEMZETI ÉNEKEK
 
Fenntartói értékelés
 
INTÉZKEDÉSI TERV
 
HÍREINK
 
FOTÓALBUM
 
Vargharefi a médiában
 
TÁMOP-3.2.11
 
Kötelező és ajánlott olvasmányok
 
Pályázat 2015.- TÁMOP 3.1.4.C-14/15 0227
 
BIBLIA ÉVE - 2008
 
KÁLVIN ÉVEK 2009-2014
 
Zsoltár, Dicséret, Halleluja
 
Tanulságos történetek
 
Egyházi ének

A MRE Zsinata 2005. évi II. törvénye elrendeli az általános iskolák két, a középiskolák egy évfolyamán a hit- és erkölcstan tantárgy mellett a hitoktatás keretei között az egyházi ének oktatását.

A 2008 / 2009 tanévben: Órarendbe felvett óraként, iskolánkban is megvalósult az Egyházi ének tanítása. A 4. és 5 osztályban Balikóné Maitz Adrien tanítónő végzi a az oktatást, tanítást, szép sikerrel.

 
 
ŐSI ÍR ÁLDÁS!

Isten járjon előtted,
hogy ne tévedj el utadon.

Isten menjen melletted,
hogy átkarolhasson,
ha védelemre van szükséged.

Isten menjen mögötted,
hogy megőrizhessen gonosz emberek
álnok támadásától.

Isten legyen alattad,
hogy karjába foghasson,
ha elbotlasz utadon.

Isten legyen szívedben,
hogy vigasztalhasson, ha szomorú vagy.

Isten legyen körülötted,
hogy megvédhessen, ha megtámadnak.


Isten legyen feletted
és áldjon meg téged életedben.

 
1. Iskolai dokumentumok
1. Iskolai dokumentumok :

GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGVÉDELMI MUNKATERV

GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGVÉDELMI MUNKATERV


,. a gyermekvédelemben a legnagyobb eszme a prevenció. Megelőzni azt, hogy a

fiatalkorú a bűn lejtőjére tévedjen. A munka így könnyebb is, mert amikor a bűnbe

belekóstol a fogékony gyermeklélek, már sokkal nehezebb feladat hárul azokra, akik

mentőként jelentkeznek..."

                                                                              Gegus Dániel

 

             A VARGHA GYULA REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA

   GYERMEK ÉS IFJÚSÁGVÉDELEM MUNKATERVE

 

2016/2017-ES TANÉV

 

 

                                                          Készítette:

                                                                     Gyenge Katalin

Gyermek- és ifjúságvédelmi felelős

 

Nemesgörzsöny, 2016. szeptember 1.

 

 Iskolánk Pedagógiai Programjában kiemelten szerepelnek a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok. Különösen nagy figyelmet fordítunk a hátrányos helyzetű, a veszélyeztetett, a felzárkóztatásra szorult tanulók segítségadására, valamint az esélyegyenlőség megteremtésére. Ezek összehangolását hosszú évek óta gyermek- és ifjúságvédelmi felelős végzi. A fentiek mellett kiemelten fontosnak tartjuk a prevenciót.

 

 

Törvényi háttér:

 

-          A többször módosított 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról

-          1997. XXXI. Tv. (Gyvt)

-          2001. évi XXXVII. törvény a tankönyvpiac rendjéről

-          11/1994 (VI.8.) MKM rendelet a nevelési-, oktatási intézmények működéséről

-          A 2007 évi LXXXVII. Törvény ( az 1993. évi törv. módosítása)

-          2002. évi IX. törvény

-          A szociális- és gyermekvédelmi törvény 2011 júliusi módosítása

-          A családok tájékoztatásáról szóló 1998.évi LXXXIV törvény

 

 

 

 

Alapvető, folyamatos feladat:

 

1, Veszélyeztetett gyermekekkel kapcsolatos teendők:

 

- Az osztályfőnökök segítségével a  hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű, valamint

   a  veszélyeztetett tanulók felmérése, tanulmányi előmenetelük, szociális

  helyzetük figyelemmel kísérése.

- Szükség esetén felvenni a kapcsolatot a Gyermekjóléti és a Családsegítő

  Szolgálattal

- Fejlesztő csoportok, vagy egyéni foglalkozások alakítása a szaktanárokkal     

   karöltve

            - Tanácsadás a szülőknek és a kollégáknak

            - Fegyelmi eljárásokon való részvétel

            - A hiányzások figyelemmel kísérése, kiemelten az igazolatlan hiányzások

             tekintetében.

 

2, A szülők körében végzett feladatok:

 

            - Együttműködés, szemléletformálás

            - Tanácsadás, tájékoztatás a jogokról és kötelességekről

            - Szülői értekezleteken, fórumokon aktív közreműködés

            - Érdeklődés esetén előadások szervezése

            - Esetenként családlátogatás az osztályfőnökkel, vagy a családsegítővel

            - Fogadóóra biztosítása

            - A városi Gyermekjóléti-, és Családsegítő Központ elérhetőségének

            kifüggesztése

 

3, A tantestület körében végzett feladatok:

 

            - A gyermek- és ifjúságvédelmi munka koordinálása

            - Együttműködés, szemléletformálás

            - Tanácsadás, információk, nyomtatványok átadása

            - Szoros kapcsolattartás az iskola vezetésével

            - Továbbképzések szervezése, motiválás a részvételre

            - A nevelőtestület életében az értekezleteken aktív részvétel

            - Szakirodalom ajánlása, tájékoztatás a változó törvényekről

            - Aktív együttműködés az egészségnap és a drog-prevenciós programokon

            - Fokozott figyelem az osztályfőnökökkel és a szaktanárokkal a hátrányos,

            a halmozottan hátrányos és a veszélyeztetett tanulók tanulmányaira

            - A hátrányos megkülönböztetés elkerülése

            - Szoros együttműködés az integrációs feladatok ellátásában az

            esélyegyenlőség megteremtése érdekében

 

4, Önálló feladatok:

 

            - Kapcsolattartás a külső intézményekkel ( Nev.Tan., Gyermekjóléti Sz.,

  Gyámhatóság, Önkormányzat, szervezetek, egyesületek, védőnő)

            - Pályázati források keresése

            - Szakirodalom, törvények változásának tanulmányozása

            - Továbbképzéseken való részvétel

            - Estemegbeszéléseken való részvétel

            - Nyilvántartások naprakész, folyamatos kezelése

            - Közzétenni a gyermekvédelmi feladatokat ellátó fontosabb intézmények

            címét, telefonszámát.

            - Szükség esetén a jelzőrendszeren keresztül értesíteni az illetékeseket.

            - Az igazolatlan mulasztások figyelemmel kísérése, szükség esetén jelzés

            jegyző és a Gyermekjóléti Szolgálat felé.

            - Együttműködés a DÖK-kel.

 

A hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzet fennállásának megállapítása

A hátrányos helyzetű gyermek, tanuló, hallgató meghatározása

Hátrányos helyzetű az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek és nagykorúvá vált gyermek (fiatal felnőtt), aki esetében az alábbi körülmények közül egy fennáll:

a) a szülő vagy a családba-fogadó gyám alacsony iskolai végzettsége, ha a gyermeket együtt nevelő mindkét szülőről, a gyermeket egyedül nevelő szülőről vagy a családba-fogadó gyámról – önkéntes nyilatkozata alapján – megállapítható, hogy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésekor legfeljebb alapfokú iskolai végzettséggel rendelkezik,

Az iskolai végzettségéről szóló nyilatkozat megtétele továbbra is önkéntes alapon történik.

Alapfokú iskolai végzettség: a köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény alapján a nyolcadik évfolyam sikeres elvégzéséről kiállított bizonyítvány – iskolatípustól függetlenül – alapfokú iskolai végzettséget tanúsít. (Pl. egy 9. évfolyam elvégzése, vagy egy középfokú oktatási intézmény pár osztályának elvégzése a középfokú végzettség megszerzése nélkül az alapfokú végzettséget nem befolyásolja, hiszen ezek végzettségi szintet nem emelnek.)

b) a szülő vagy a családba-fogadó gyám alacsony foglalkoztatottsága, ha a gyermeket nevelő szülők bármelyikéről vagy a családba-fogadó gyámról megállapítható, hogy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésekor az Szociális törvény. 33. §-a szerinti aktív korúak ellátására jogosult vagy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésének időpontját megelőző 16 hónapon belül legalább 12 hónapig álláskeresőként nyilvántartott személy,

Az alacsony foglalkoztatottság a jegyző nyilvántartásából vagy a munkaügyi központ igazolása alapján állapítható meg.

Az alacsony foglalkoztatottság tekintetében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 18. §-a alapján vezetett nyilvántartása vagy a 33. §-a szerinti ellátásra való jogosultság hiányában az állami foglalkoztatási szervnek a gyermeket nevelő szülők bármelyikének, a családba-fogadó gyámnak az álláskeresőként történő nyilvántartásáról szóló igazolása,

c) a gyermek elégtelen lakókörnyezete, illetve lakáskörülményei, ha megállapítható, hogy a gyermek a településre vonatkozó integrált városfejlesztési stratégiában szegregátumnak nyilvánított lakókörnyezetben vagy félkomfortos, komfort nélküli vagy szükséglakásban, illetve olyan lakáskörülmények között él, ahol korlátozottan biztosítottak az egészséges fejlődéséhez szükséges feltételek.

Az igazolás módja a településre vonatkozó integrált városfejlesztési stratégia szegregátum meghatározása alapján, vagy ennek hiányában a lakókörnyezet, illetve lakáskörülmények tekintetében az elvégzett vagy beszerzett, környezettanulmány. A környezettanulmány elvégzésére a települési önkormányzat jegyzője felkérheti a gyermekjóléti szolgálatot.

  A hátrányos helyzet megállapításához ezen túl nem elég a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapítása, még egy további körülményt is igazolni kell a kérelem benyújtásánál. A halmozottan hátrányos helyzet megállapításához már kettő fent meghatározott „körülménynek” is teljesülnie kell a jogosultsághoz.

Halmozottan hátrányos helyzet

„Halmozottan hátrányos helyzetű

a) az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek és nagykorúvá vált gyermek, aki esetében az fenti  a)–c) pontokban meghatározott körülmények közül legalább kettő fennáll,

b) a nevelésbe vett gyermek,

c) az utógondozói ellátásban részesülő és tanulói vagy hallgatói jogviszonyban álló fiatal felnőtt.”

A hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet fennállásának megállapítása

A jegyzői gyámhatóság a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság elbírálásával egyidejűleg kérelemre – külön döntésben, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsággal egyező időtartamra (egy évre) – megállapítja a gyermek, nagykorúvá vált gyermek (fiatal felnőtt) hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetének fennállását.

A jogosultság időtartama

A hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet fennállásának megállapítása a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapítását követően is kérelmezhető. Ebben az esetben a fentebb meghatározott feltételek fennállását a kérelem benyújtásának időpontjára vonatkozólag kell vizsgálni, valamint a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzet a kérelem benyújtásának napjától a fennálló rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény időtartamára állapítható meg (egy évre).

A hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet fennállásának megállapítására irányuló kérelmet az erre rendszeresített kérelemnyomtatvánnyal kell kezdeményezni. Jogszabályban került meghatározásra, hogy a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet feltételeinek meglétét miként lehet megállapítani.

A hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet fennállása megszűnik a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megszűnése utáni második hónap elsején.

 

Veszélyeztetettség fogalma:  Olyan - a gyermek vagy más személy által tanúsított - magatartás, mulasztás vagy körülmény következtében kialakult állapot, amely a gyermek testi, értelmi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését gátolja vagy akadályozza,

Súlyos problémák:

1. éhezés, nem megfelelő táplálkozás

2. családon kívüli ideiglenes elhelyezés

3. megállapítható alkoholizmus a családban

4. antiszociális, kriminalizálódó baráti kör, csavargás

5. valamely szülő tartós pszichiátriai kezelése

6. nevelési-oktatási intézményből való indokolatlan hiányzás 18 év alatt

7. hatósági, szabálysértési intézkedés kiskorú gyermekkel szemben

8. alacsony jövedelmi viszonyok

9. problémás válás, gyermek-elhelyezési per

Kiemelten súlyos problémák:

1. fizikai bántalmazás a családban

2. a gyermek szexuális zaklatása

3. súlyos elhanyagolás , gondozatlanság

4. megállapíthatóan alkoholizáló, drog fogyasztó gyerekek

5. hajléktanság nem megfelelő lakáskörülmények

6. pszichés bántalmazás a családban, szülői terror

7. tartósan súlyos egészségügyi probléma

Fő feladat ezek feltérképezése, elemzése, segítségnyújtás a tanulónak, tanácsadás,

segítségnyújtás a szülőnek.

Fogadóóra: Minden hónap első hétfőjén 11,00-12,00 h-ig. Eseti megbeszélés: időpont egyeztetéssel.

 

 

 

 

 

 

Programtáblázat

 

 

Cél

Feladat

Eszköz, módszer

Felelős

Szeptember 

A diákok és a szülők ismerjék meg lehetőségeiket, jogaikat a gyermekvédelemmel kapcsolatban

 

 

Tájékoztatás az intézményben folyó gyermekvédelmi munkáról

Plakátok, feliratok, tájékoztató anyagok

gyvf

 

Egyeztetés a település gyermekvédelmi szakembereivel

A gyermekvédelmi programok egyeztetése külsős szakemberrel

Közös megbeszélés

gyvf

Október 

Tanulók tájékoztatása

A gyermekek tájékoztatása a gyermekvédelmi munka feladatairól, igazolatlan hiányzások jelentéséről

Osztályfőnöki órán  való előadás

gyvf

 

A statisztikák, nyilvántartások, munkaterv elkészítése

Az étkezési és a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülők felmérése, folyamatos figyelemmel kísérése

Határozatok, nyilatkozatok bekérése, statisztikák

gyvf+napközis csop.vezetők

 

A veszélyezettek, hh-s, sni-s gyermekek felmérése, támogatásuk

Felmérés, statisztika készítése, tanácsadás, segítségnyújtás a szülőknek

Statisztikai adatlap, nyomtatványok

gyvf+ of-ök

November

A DÖK-kel való együttműködés

Kapcsolatfelvétel a DÖK-kel, a közös programok egyeztetése

Közös megbeszélés

gyvf+DÖK vez.

 

A lelki egészség világnapjának megismertetése

 

Tájékoztatás a világnap eseményeiről

Tájékoztatás, ismertetés

gyvf

December

Igazolatlan hiányzások nyomon követése

 

Az igazolatlan hiányzások számának visszaszorítása

Naplók átnézése, szülői értesítések

gyvf+of-ök

 

A tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatásának segítése

Felmérni a tanulókat a haladási naplókban a tantárgyi jegyek alapján

Naplók ellenőrzése, beszélgetés az osztályfőnökökkel

gyvf+of-ök

 

A Gyermekek Jogának Világnapjának megismertetése

Tájékoztatás a világnap eseményeiről

Tájékoztatás, ismertetés

gyvf+of-ök

 

A bukásra állók, és a rendszeresen késő tanulók felmérése, támogatásuk

A bukásra álló tanuló szüleinek értesítése

Levélben, vagy személyesen történő tájékoztatás

gyvf+of-ök

 

Karácsonyi jótékonysági akciók megszervezése, rendkívüli támogatás igénylése a rászorultaknak

Kapcsolatfelvétel az önkormányzattal, civil szervezetekkel, támogatókkal

Levél, telefon, személyes kapcsolatfelvétel

gyvf

Január-február 

Statisztikai adatok aktualizálása

Szükség esetén új jövedelemigazolások kérése

Statisztikai adatlap, nyomtatványok

gyvf

Március

A tábori igény felmérése a rászorultak körében

Felmérés az osztályokban

Megbeszélés az osztályfőnökökkel

gyvf+of-ök

 

A fogyatékosság elfogadása, a fogyatékos emberek segítése

A tanulók tájékoztatása a másságról, a vakok életének bemutatása külső előadók által

Beszélgetések, dramatikus játékok, a bemutatón való részvétel

gyvf+of-ök

Április 

A hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása

Szükség esetén egyéni foglalkozások megszervezése

differenciált foglalkozások

gyvf+of-ök

 

Megismertetni a tanulókkal a függőséget okozó szerek káros hatásait

Segítségadás az Egészségnap szervezőinek

Programok az Egészségnapon

gyvf+szervezők

 

A bukások számának leszorítása.

A bukásra álló tanuló szüleinek értesítése

Személyes, vagy írásbeli értesítés. Felzárkóztató foglalkoztatások

gyvf+of-ök

Május 

Hátrányos helyzetűek osztálykirándulásokon való részvételének segítése

A rászorultak bevonása az  osztálykirándulások programjaiba

Anyagi támogatás, irányított feladatok kiosztása

gyvf+of-ök+DÖK vez.

 

 Napközis és szociális tábor kihasználása.

 

Feltérképezni a térség kínálta lehetőségeket

Információgyűjtés

Nyomtatványok eljuttatása a szülőkhöz.

gyvf

Június 

A pótvizsgára való felkészülés segítése

A felkészülési anyagok, segédletek eljuttatása a tanulókhoz, interneten való megjelentetése

Feladatlapok, témakörök összeállítása, kiosztása

gyvf+szakt+ informatikus

 

A kollégák tájékoztatása az évben végzett munkáról

beszámoló készítése az évi munkáról

Írásbeli, szóbeli beszámoló az év végi értekezleten

 

 

 

 

 

„Fent a felhő szélén

egy angyal mindent lát,

hogy a világot a Földön

gyerekek rajzolják.

 

Kicsiny,hegyezetlen,

színes ceruzák.”

 

Kormorán: Egy angyal mindent lát- dalszöveg részlet

 

 

 

 

 

 

HASZNOS TELEFONSZÁMOK

Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat, Pápa

Cím: Pápa, Fő u. 7, 8500

Telefonszám: (89) 318 046

 

Gyerek és Ifjúsági Telefonszolgálat

116 111

előtag es körzetszám nélkül hívható bárhonnan Magyarország területén

minden nap 0-24 óráig

MOBILROL IS

Hívások a Magyar Telekom es a helyi telefontársaságok jóvoltából ingyenesek!

Gyermek - Ifjúsági Vonal

KRIZISUGYELET

80/505-003

M-M Vonal Ifjúsági Lelkisegély

Vasárnap kivételével 16-20-ig

80/505-001

Rejtőzködő Ifjúsági Lelkisegély

H-P 15-18-ig

80/505-013

Drog Stop

Budapest

NONSTOP

80/505-678

Ifjúsági Lelki segély

munkanapokon 15-19-ig: 80/505-008

Ifjúsági Telefon

Hétfő es Csütörtök 16-19-ig: 80/505-011

Kapcsolat Ifjúsági Telefon

NON STOP

88/407-426

Vadaskert Alapítvány a Gyermekek Lelki Egészségéért

H-1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 116.

Telefon: (+36 1) 392-1400 Fax: (+36 1) 392-1411

Segélyvonal bántalmazott nőknek és gyerekeknek

Ingyenes segélyvonal: 06-80-505-101

Minden este (szerda szünnap) 18 es 22 óra között

Nagycsaládosok Országos Egyesülete

Levélcím: 1056 Budapest, Március 15. tér 8.

E-mail: noe@noe.hu

Tel.: 235-09-47

Alapítvány A Lelki Sérült Gyermekekért Vadaskert Kórház és Szakambulancia 1021

Budapest, Hűvösvölgyi út 116. Tel.: 275-00-08

Tel/Fax: 275-1461

Anyaoltalmazó Alapítvány (Átmeneti Anya-es Gyermekotthon) 1201 Budapest, Torok F. u.

257. Tel.: 283-0194; 285-5513; 283-4274

ELET Mentalhigienes Egyesület 1024 Budapest, Filler út 11. Tel.: 212-4529

ELET Mentalhigienes Egyesület 1013 Budapest, Attila út 47. Tel.: 212-4529, Fax: 316-

8525

Esély Budapest – Fővárosi Gyermek es Ifjúsági Alapítvány 1134 Budapest, Pattantyus

u. 4. Tel./Fax: 320-7744

Fehér Kereszt Gyermekvédő Alapítvány 1077 Budapest, Rottenbiller u. 26. Tel.: 338-

2888

Fővárosi Egészségnevelési Központ Telefondoktor- Szolgálat (17-8 h-ig) hétvégeken éjjel-nappal

Tel.: 317-2111

Gabonamag Gyermek- es Ifjúságsegítő Alapítvány 1213 Budapest, Saska u. 32. Tel.: 420-

8777; 420-8778

Gyermeklánc Alapítvány 1061 Budapest, Paulay Ede u. 44. Tel.: 351-7278

KAPOCS Ifjúsági Önsegítő- Szolgálat 1146 Budapest, Zichy M. u. 14. Tel.: 251-

7266/120; 132

http://www.elender.hu/pecsa

e-mail: pecsa@elender.hu

Kék Vonal Gyermek- es Ifjúsági Telefonos Lelki segély - Szolgálat Tel.: 06-80-505-000

Krízis Alapítvány Gyermekotthona 1225 Budapest, Nagytétényi út 266. Tel./Fax: 226-8961

e-mail: krizis@c3.hu

Magyar Máltai Szeretetszolgálat 1126 Budapest, Szarvas Gábor u. 58-60. Tel.: 202-

6688; 355-0444

Nemzeti Gyermek- es Ifjúsági Közalapítvány 1145 Budapest, Amerikai út 96. Tel.:

06-80-9-200-027

Országos Gyermekvédő Liga1074 Budapest, Harsfa u. 43. II./15. Tel.: 351-7084

Positiv Magatartásproblémás Gyermekek Szüleinek Egyesülete 1065 Budapest, Horanszky

u. 7. II./20. Tel.: 337-9864

SOS – Gyermekfalu Magyarországi Egyesülete 1025 Budapest, Felsőzoldmali ut 53.Tel.:

325-9481; 325-9412; 325-9316

Fax: 325-9409

 

Magyarországi Református Egyház
Címere

//gportal.hu/
vargharefiskola

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kapcsolat felvétel
 

Vargha Gyuláné
SZÁSZ PÓLA

1863.10.15.-1947. 09. 18.
költő, műfordító

Taníts Uram, meghajlani,
Mint szélben az aranykalász!
Hajoljak, meg ha Szentlelked
Reám fuvall s porig aláz!

S dacos szívem, ha ellenáll,
Midőn a Lélek rálehel,
Jőjj tűz gyanánt, s a dac, a gőg
Lelked tüzében égjen el!

Mint bősz hullám,mely megtörik,
Ha parthoz űzi zúgó szél;
Úgy törjön össze szívem is,
Amint tebenned partot ér!

ÉNEKEK
Fordította!

 
DOKUMENTUMOK
 

VARGHA GYULA
költő,statisztikus, jogi dokto

 1853.11.04. - 1929.05.02.

Költők s a méhecskék
Lelke rokon,
Hű társak réges rég,
Árad az édesség
Ajkaikon.

VERSEK

Schöpflin Aladár:
Vargha Gyula

 

 
Iskoláról
 
Magyargencsi telephely
 
Iskola dolgozói
 
Diákok
 
Ajánlott Lapok
 
A költő, műfordító
Vargha Gyula
 
Vargha Gyula verse
RÉGI MANDULAVIRÁGZÁS

Napos szőlőhegy oldalában,
- Délesti nap ép oda vág –
Tetőtől talpig rózsaszín ruhában
Pompáztak a mandulafák.

Varázslat a szemnek az ily kép,
Mikor virágban még a föld szegény;
Garádparton a galagonya se nyílt még,
Sem a kökény.

A mandulaág lehajolt hozzám,
Álmot sugallva,
S megsimogatta lágyan gyermekorcám
A Dél fuvalma.

Nem suttogtak regét felettem
Nagy déli pálmák...
A mandulavirágból szőtte lelkem
Legelső álmát.

 
Wass Albert Búcsúzás

Wass Albert küldetését egy életrajzi írásában így foglalja össze:

"Írónak rendelt az Úr, mégpedig abból a fajtából, akinek nem szórakoztatás a feladata, nem is a világ szépségeinek dicsérete, hanem mindössze nemzetének szolgálata. Ezt tettem, ezt végeztem, jól rosszul, legjobb tudásom szerint. Hídépítő igyekeztem lenni. Hidat próbáltam verni múlt és jövendő között a rendelkezésemre álló jelen felhasználásával. Életem egyetlen feladatának nemzetem megmentését ismertem föl. Ezt pedig úgy láttam megvalósíthatónak, ha egybefogom a szétszórtságban még megmaradt erőket egyetlen cél szolgálatára: megismertetni a világgal a magyar nemzetben rejlő értékeket, lehámozni nemzetemről azt, amit az ellenséges propaganda az utolsó évszázad során rákent. Ennek az egyetlen célnak a szolgálatára állítottam be egész életemet.

Megtettem a magamét s a többi már nem az én gondom. Nemzetemen még az Úristen sem segíthet, ha hamarosan nem ébred magára. De akár magára ébred, akár nem, én már nem leszek itt, hogy elsirassam, vagy együtt örvendezzek az örvendezőkkel egy megrendítôen szép és csodálatos föltámadáson, amit csak az Úristen adhat meg, mert más reménységre lehetôségem sincsen. És ez jól is van így. Legyen velünk az Úristen kegyelme!"

(Búcsúszó)

 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.