vargharefiskola
NEMZETI ZÁSZLÓ
 
NEMZETI ÉNEKEK
 
Fenntartói értékelés
 
INTÉZKEDÉSI TERV
 
HÍREINK
 
FOTÓALBUM
 
Vargharefi a médiában
 
TÁMOP-3.2.11
 
Kötelező és ajánlott olvasmányok
 
Pályázat 2015.- TÁMOP 3.1.4.C-14/15 0227
 
BIBLIA ÉVE - 2008
 
KÁLVIN ÉVEK 2009-2014
 
Zsoltár, Dicséret, Halleluja
 
Tanulságos történetek
 
Egyházi ének

A MRE Zsinata 2005. évi II. törvénye elrendeli az általános iskolák két, a középiskolák egy évfolyamán a hit- és erkölcstan tantárgy mellett a hitoktatás keretei között az egyházi ének oktatását.

A 2008 / 2009 tanévben: Órarendbe felvett óraként, iskolánkban is megvalósult az Egyházi ének tanítása. A 4. és 5 osztályban Balikóné Maitz Adrien tanítónő végzi a az oktatást, tanítást, szép sikerrel.

 
 
ŐSI ÍR ÁLDÁS!

Isten járjon előtted,
hogy ne tévedj el utadon.

Isten menjen melletted,
hogy átkarolhasson,
ha védelemre van szükséged.

Isten menjen mögötted,
hogy megőrizhessen gonosz emberek
álnok támadásától.

Isten legyen alattad,
hogy karjába foghasson,
ha elbotlasz utadon.

Isten legyen szívedben,
hogy vigasztalhasson, ha szomorú vagy.

Isten legyen körülötted,
hogy megvédhessen, ha megtámadnak.


Isten legyen feletted
és áldjon meg téged életedben.

 
1. Iskolai dokumentumok
1. Iskolai dokumentumok :

IMIP

IMIP


 

 

 

 

 

 

 

 

Nemesgörzsönyi Vargha Gyula Református Általános Iskola

 

 

OM azonosító: 200977

: 8522 Nemesgörzsöny,Rózsa F u 18.

/Fax: (89) 349- ---

E-mail: heidfogel.pal@wdsl.hu

 

 

 

 
A NEMESGÖRZSÖNYI VARGHA GYULA
REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA
INTÉZMÉNYI MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAMJA

 

 

 

 

 

2007. ………………………………

mb. igazgató

 

INTÉZMÉNYI MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI

P R O G R A M

 

 

 

 

ÖSSZEÁLLÍTOTTA:

 

 

A NEMESGÖRZSÖNYI VARGHA GYULA REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA

 

IGAZGATÓJA

 

 

 

 

Az Intézményi Minőségirányítási Program 2007. évi felülvizsgálatára

a KT. 40.§. (11) bekezdésének 2006. évi módosítása miatt került sor.

 

 

A módosítással egybeszerkesztett változatot elkészítette:

 

 

mb. igazgató

 

 

 

 

 

ELFOGADTA:

 

 

A NEMESGÖRZSÖNYI VARGHA GYULA REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA

 

NEVELŐTESTÜLETE

 

2007. augusztus 30-án

 

 

 

 

 

A VARGHA GYULA REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLA


 

INTÉZMÉNYI MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI

PROGRAMJÁNAK

ELFOGADÁSA ÉS JÓVÁHAGYÁSA

 

 

A Nemesgörzsönyi Vargha Gyula Református Általános Iskola minőségirányítási programját a Szülői Tanács 2007. július 30.-án tartott ülésén véleményezte, és elfogadásra javasolta.

 

Nemesgörzsöny, 2007. szeptember 3.

……………………………………

Szülői Tanács elnöke

 

 

A Nemesgörzsönyi Vargha Gyula Református Általános Iskola minőségirányítási programját az iskola Nevelőtestülete 2007. augusztus 30-án tartott ülésén elfogadta.

 

Nemesgörzsöny, 2007. augusztus 30.

 

……………………………………

mb. igazgató

 

 

A Nemesgörzsönyi Vargha Gyula Református Általános Iskola minőségirányítási programját a fenntartó Nemesgörzsönyi Református Egyházközség Igazgatótanácsa 2007. augusztus 14-én tartott ülésén elfogadta.

 

Nemesgörzsöny, 2007. augusztus 14.

Heidfogel Pál

az Igazgatótanács elnöke

 

I. AZ INTÉZMÉNY MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI

PROGRAMJÁRA VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

 

1. A minőségirányítás

Az a tevékenység, amelynek során az intézmény folyamatosan biztosítja a szakmai célkitűzések és az intézmény működésének egymáshoz való közelítését, a tanulók, a szülők, a pedagógusok, valamint a fenntartó, továbbá a munkaerőpiac igényeinek kielégítése céljából;

 

2. A minőségirányítási program feladata

  1. A minőségirányítási program határozza meg az iskola minőségpolitikáját és minőségfejlesztési rendszerét:

  2. az intézmény feladatainak hatékony, törvényes és szakszerű végrehajtásának folyamatos javítása, fejlesztése céljából meghatározza minőségpolitikáját,

  3. a minőségpolitika végrehajtása érdekében minőségfejlesztési rendszert épít ki és működtet.

  4. A minőségfejlesztési rendszer működtetése biztosítja, hogy a közoktatási intézmény szakmai célkitűzései és az intézmény működése folyamatosan közeledjenek egymáshoz.

  5. A minőségfejlesztés célja annak garantálása, hogy az intézmény a társadalmi és a helyi igényeknek megfelelő szolgáltatásokat nyújtson. Az intézmény ennek érdekében folyamatos, önértékelésen alapuló minőségfejlesztési tevékenységet folytat. Az önértékelés keretében az intézmény azonosítja partnereit, folyamatosan méri azok igényeit, illetve elégedettségét. A mérések eredményeinek elemzése alapján meghatározza szakmai céljait és szolgáltatásainak fejlesztését, amelyek megvalósításához intézkedési terveket készít. Az intézkedési tervek megvalósulását értékeli, és azok eredményeit felhasználja működésének folyamatos fejlesztéséhez.

  6. Az intézményi minőségirányítási program határozza meg az intézmény működésének hosszú távra szóló elveit és a megvalósítását szolgáló elképzeléseket.

 

3. A fenntartó minőségirányítási programja

 

  1. Az iskola fenntartója elkészíti az általa fenntartott közoktatási intézmény működésének minőségirányítási programját, a fenntartói minőségirányítási programot.

  2. A fenntartói minőségirányítási program az általa fenntartott közoktatási intézmény egészére határozza meg

  • a fenntartó elvárásait,

  • az egyes intézményeknek a fenntartói elvárásokkal kapcsolatos feladatait,

  • a közoktatási intézmény és a közoktatást érintő más ágazatok – gyermek- és ifjúságvédelem, szociálpolitika, munkaerő-gazdálkodás, közművelődés, egészségügy – kapcsolatait,

  • a fenntartói irányítás keretében tervezett szakmai, törvényességi, pénzügyi ellenőrzések rendjét.

  1. Az intézményi minőségirányítási programnak összhangban kell állnia a fenntartói minőségirányítási programmal.


 

4. A minőségirányítási program tartalma

 

  1. Az intézményi minőségirányítási programban meg kell határozni az intézmény működésének folyamatát, ennek keretei között

  • a vezetési,

  • a tervezési,

  • az ellenőrzési,

  • a mérési,

  • az értékelési

feladatok végrehajtását.

  1. Az intézményi minőségirányítási programnak tartalmaznia kell:

  • az intézményben vezetői feladatokat ellátók teljesítmény értékelésének szempontjait és az értékelés rendjét,

  • a pedagógus munkakörben foglalkoztatottak teljesítmény értékelésének szempontjait és az értékelés rendjét.

  1. A minőségirányítási programban rögzíteni kell a teljes körű intézményi önértékelés

  • periódusát,

  • módszereit,

  • valamint a teljes körű intézményi önértékelésnek a fenntartói minőségirányítási rendszerrel való kapcsolatát.

 

5. A minőségirányítási program működtetése

 

Az intézmény ellenőrzési, mérési, értékelési és minőségirányítási programjának működéséért az iskola igazgatója felelős.

 

6. A minőségirányítási program értékelése

 

  1. A minőségirányítási program végrehajtását a nevelőtestület – a szülői szervezet véleményének kikérésével – minden tanév végén értékeli.

  2. A minőségirányítási program végrehajtásának értékelése során vizsgálni kell az országos mérésen, értékelésen elért eredményeket, figyelembe véve a tanulók egyéni fejlődését és az egyes osztályok teljesítményét.

  3. Az értékelés alapján meg kell határozni azokat az intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a közoktatási intézmény szakmai célkitűzései és az intézmény működése folyamatosan közeledjenek egymáshoz.

  4. A nevelőtestület és a szülői szervezet értékelését és a javasolt intézkedéseket meg kell küldeni a fenntartónak. A javasolt intézkedések a fenntartó jóváhagyásával válnak érvényessé.

A fenntartó az értékelést és a javasolt intézkedéseket nyilvánosságra hozza.

 

7. A minőségirányítási program elfogadása és jóváhagyása

 

  1. A Nemesgörzsönyi Vargha Gyula Református Általános Iskola minőségirányítási programját az intézmény vezetőjének előterjesztése alapján a nevelőtestület … év … hó … napján fogadta el.

  2. Az elfogadáskor a jogszabályban meghatározottak szerint véleményezési jogot gyakorol a diákönkormányzat és az iskolai szülői szervezet.

  3. A minőségirányítási program az intézmény fenntartójának jóváhagyásával lép hatályba, és ezzel az ezt megelőző minőségirányítási program érvénytelenné válik.

 

8. A minőségirányítási program módosítása

 

  1. A minőségirányítási program módosítása csak a nevelőtestület elfogadásával, az iskolai szülői szervezet és a diákönkormányzat véleményének kikérésével és a fenntartó jóváhagyásával lehetséges.

  2. A minőségirányítási program módosítását kezdeményezheti:

  • az iskola fenntartója,

  • a nevelőtestület,

  • az iskola igazgatója,

  • az iskolai szülői szervezet

  • a diákönkormányzat iskolai vezetősége.

 

9. A minőségirányítási program nyilvánossága

 

  1. Az iskola minőségirányítási programja nyilvános, minden érdeklődő számára megtekinthető.

  2. A minőségirányítási program egy-egy példánya a következő személyeknél, illetve intézményeknél található meg:

  • az iskola honlapján,

  • az iskola fenntartójánál,

  • az iskola irattárában,

  • az iskola könyvtárában,

  • az iskola nevelői szobájában,

  • az iskola igazgatójánál.

 

 

 

 

 

 

 

 

II. A fenntartói minőségpolitika alapelvei a Magyarországi Református Egyház közoktatási intézményeiben

 

A Magyarországi Református Egyház iskoláinak küldetésnyilatkozata:

Jézus Krisztus missziói parancsa: „…tegyetek tanítványokká minden népeket…” (Máté 28,19) nem csupán az Egyháznak szól, hanem a családnak és az iskolának is. A református iskola jó lehetőség arra, hogy segítse a szülőket és a gyülekezeteket abban, hogy valóra válthassák a gyermek keresztelésekor tett ígéretüket, amely szerint úgy nevelik és neveltetik őt, „hogy ha majd felnő, a konfirmáció alkalmával ő maga önként tegyen vallást a Szentháromság Istenbe vetett hitéről a gyülekezet előtt”.

A református iskola keresztyén közösség. Olyan hitvalló (lehetőleg református) pedagógusokat feltételez, akik hivatásukat Istentől kapott küldetésnek tekintik. Életpéldájukkal, minden megnyilvánulásukkal keresztyénné, krisztusi emberekké kívánjuk nevelni a tanítványaikat.

A Magyarországi Református Egyház református vallású diákjaiból öntudatos magyar reformátusokat kíván nevelni iskoláiban.

Reformátusokat, tehát olyan keresztyéneket, akik

  • életének zsinórmértéke a Szentírás; elfogadják ősi hitvallásainkat, a Heidelbergi kátét és a II. Helvét hitvallást,

  • tudják, hogy Isten választotta ki őket, s ha Tőle kérnek segítséget, a Lélek alkalmassá teszi őket feladataik elvégzésére.

Magyar reformátusokat, azaz olyan kálvinistákat, akik

  • a magyar kultúrát – elsősorban rendkívül gazdag anyanyelvünket és népi kultúránkat – megbecsülik, azt tisztán megőrizni, gazdagítani és továbbadni kívánják,

  • ismerik és szeretik hazájukat, az itt élők és a határainkon kívülre szorult magyarok múltját, jelenét, értékeit; szívesen vallják magukat magyarnak, s családjukért, egyházukért, hazájukért áldozatra készek.

Öntudatos magyar reformátusokat, azaz olyan magyar reformátusokat, akik

  • tudják, hogy Kiben és miben hisznek,

  • képesek önállóan, logikusan gondolkodni, cselekedni,

  • törekednek önmaguk és környezetük megismerésére, megóvására;

  • jellemük, erkölcsi ítélőképességük és ízlésük fejlesztésével a jó és a rossz, az igaz és a hamis, a szép ás a rút egyre biztosabb megkülönböztetésére;

  • a valódi értékek felismerésére és tiszteletére;

  • a különböző tudományterületeken és művészetekben alapos ismeretek megszerzésére;

  • testi-lelki-szellemi harmóniában történő életvitelre;

  • embertársaik segítésére;

  • a hit ajándékának elfogadásához szükséges ismeretek, élmények, tapasztalatok megszerzésére;

  • felelős helytállásra.

 

A református iskola úgy tudja elérni fenti nevelési céljait, hogy

  • megismerteti növendékeit a Biblia igazságaival és az egyháztörténet máig érvényes tanulságaival;

  • a hiteles krisztuskövetés vonzó személyes példáját nevelői által is a tanulók elé állítja;

  • hitéletének közösségi alkalmai révén a gyülekezeti életben való felelős részvételre indít;

  • növendékeiben felkelti a tudásvágyat, és megalapozza a magas szintű önművelés igényét;

  • növendékeit a tudományok segítségével rávezeti a teremtett világ megismerésének és megőrzésének fontosságára;

  • a kultúra időtálló értékeinek közvetítése által fogékonnyá teszi őket a szépre;

  • a reál és humán tudás átadásával kifejleszti bennük a józan, kritikus és önálló gondolkodást és a felelős cselekvés képességét;

  • gondosan ápolja az anyanyelvet és a magyar nemzeti hagyományokat;

  • megérteti tanítványaival, hogy a világ megismeréséhez elsősorban saját nyelvüket, kultúrájukon keresztül vezet az út;

  • rendszerességével és következetességével a személyes és társadalmi szintű kötelességtudat és áldozatvállalás mintáját állítja növendékei elé.

 

A Magyarországi Református Egyház iskoláiban a nem református vallású diákjait öntudatos magyar keresztyénekké kívánja nevelni. Lehetővé teszi számukra saját vallásuk-felekezetük hitvallásainak megismerését, ugyanakkor elvárja tőlük a református értékek ismeretét és tiszteletét.

A fenti célok elérése érdekében Magyarországi Református egyház iskoláinak az a feladata, hogy imádsággal, igényes nevelő-oktató munkával, a keresztyén közösség nevelőerejének, a legfejlettebb tudományos és technikai eredményeknek-eszközöknek, valamint a családokkal és a gyülekezetekkel kiépített gyümölcsöző kapcsolatoknak a felhasználásával a lehető legtöbbet tegye meg azért, hogy minden növendéke fel tudja mutatni azokat a képességeket, amelyeket csak ő maga kapott a Teremtőjétől.

 

  • Az oktatásnak az állandóság és folytonosság elve mellett rugalmasan kell alkalmazkodnia egyrészt a Magyarországi Református Egyház törvényeiben megfogalmazott elvárásokhoz, másrészt a társadalmi igényekhez, a kihívásokhoz. A tanulóknak korszerű ismereteket kell nyújtani.

 

A fenntartó elvárásai tehát:

A különböző adottságokkal, képességekkel, készségekkel rendelkező tanulók differenciált és integrált nevelése, oktatása a közoktatási intézményrendszer különböző szintjein.

Olyan biztos alapkészségek megszereztetése a tanulókkal az általános képzés hatodik évfolyamának végére, mellyel a továbbtanulás, az életben való boldogulás szűkebb és tágabb környezetükben biztosítható.

A normatív állami támogatás, a kiegészítő normatív állami támogatás és

a fenntartói költségvetési hozzájárulás szakszerű és takarékos felhasználása.

Korszerű pedagógiai szolgáltatások biztosításának igénylése.

 

Az intézmény küldetésnyilatkozata

 

A Vargha Gyula Református Általános Iskola pedagógusai, dolgozói olyan iskolában kívánnak dolgozni, ahol:

 

  • a hitvalló (elsősorban református) pedagógusok hivatásukat Istentől kapott küldetésnek tekintik,

  • tanítványaikat krisztusi emberekké kívánják nevelni,

  • a pedagógusok tanítványaikat öntudatos magyar reformátussá nevelik, akik a magyar kultúrát megbecsülik, és ismerik hazájukat és az itt, valamint a határon kívül élő magyarokat.

 

A célok elérése érdekében:

  • megismertetik tanítványaikkal a Biblia igazságait,

  • személyes példát állítanak tanítványaik elé,

  • a reál és humán tárgyak megismertetése alapján kifejlesztik a tanulókban a kritikus és önálló gondolkodást képességét,

  • a társadalmi igényekhez igazodva modern, korszerű ismereteket nyújtanak

 

 

A Vargha Gyula Református Általános Iskola minőségirányítási programjának legfőbb célja, hogy:

 

  • az intézmény pedagógiai, szakmai célkitűzésének megfelelően működjön,

  • a pedagógusok a Pedagógiai Programban lefektetett alapelvek szerint végezzék oktató-nevelő munkájukat,

  • a mindennapi munka során figyelembe vegyék a közvetlen partnerek igényét.

 

 

 

 

 

III.
MŰKÖDÉSÉNEK FOLYAMATAI

 

1. Vezetési feladatok végrehajtása

 

 

A Majosházi Református Általános Iskola szervezeti felépítésének vázlata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az iskola vezetése

 

Az iskola tevékenységeinek irányítását az alábbi felelős személyek, illetve közösségek látják el:

 

1. Az iskola igazgatósága

 

  1. Az iskola igazgatóságát az igazgató, valamint közvetlen munkatársai alkotják.

  2. Az igazgató közvetlen munkatársai közé az alábbi vezető beosztású dolgozók tartoznak:

 

  • igazgatóhelyettes,

  • gazdasági vezető,

 

  1. Az igazgatóság rendszeresen hetente egyszer tart megbeszélést az aktuális feladatokról. Az igazgatóság megbeszéléseit az igazgató vezeti.

 

Az igazgatóság tagjainak feladatai

 

  1. Az iskola felelős vezetője az igazgató, aki munkáját a magasabb rendű jogszabályok, a fenntartó, valamint az iskola belső szabályzatai által előírtak szerint végzi.

  2. Az igazgató munkáját az igazgatóhelyettes, valamint a gazdasági vezető segíti.

Az igazgató, az igazgatóhelyettes és a gazdasági vezető feladatai

elsősorban az iskola működésének alábbi területeire terjednek ki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A felelős vezető

Feladatai különösen

 

 

 

 

Magyarországi Református Egyház
Címere

//gportal.hu/
vargharefiskola

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kapcsolat felvétel
 

Vargha Gyuláné
SZÁSZ PÓLA

1863.10.15.-1947. 09. 18.
költő, műfordító

Taníts Uram, meghajlani,
Mint szélben az aranykalász!
Hajoljak, meg ha Szentlelked
Reám fuvall s porig aláz!

S dacos szívem, ha ellenáll,
Midőn a Lélek rálehel,
Jőjj tűz gyanánt, s a dac, a gőg
Lelked tüzében égjen el!

Mint bősz hullám,mely megtörik,
Ha parthoz űzi zúgó szél;
Úgy törjön össze szívem is,
Amint tebenned partot ér!

ÉNEKEK
Fordította!

 
DOKUMENTUMOK
 

VARGHA GYULA
költő,statisztikus, jogi dokto

 1853.11.04. - 1929.05.02.

Költők s a méhecskék
Lelke rokon,
Hű társak réges rég,
Árad az édesség
Ajkaikon.

VERSEK

Schöpflin Aladár:
Vargha Gyula

 

 
Iskoláról
 
Magyargencsi telephely
 
Iskola dolgozói
 
Diákok
 
Ajánlott Lapok
 
A költő, műfordító
Vargha Gyula
 
Vargha Gyula verse
RÉGI MANDULAVIRÁGZÁS

Napos szőlőhegy oldalában,
- Délesti nap ép oda vág –
Tetőtől talpig rózsaszín ruhában
Pompáztak a mandulafák.

Varázslat a szemnek az ily kép,
Mikor virágban még a föld szegény;
Garádparton a galagonya se nyílt még,
Sem a kökény.

A mandulaág lehajolt hozzám,
Álmot sugallva,
S megsimogatta lágyan gyermekorcám
A Dél fuvalma.

Nem suttogtak regét felettem
Nagy déli pálmák...
A mandulavirágból szőtte lelkem
Legelső álmát.

 
Wass Albert Búcsúzás

Wass Albert küldetését egy életrajzi írásában így foglalja össze:

"Írónak rendelt az Úr, mégpedig abból a fajtából, akinek nem szórakoztatás a feladata, nem is a világ szépségeinek dicsérete, hanem mindössze nemzetének szolgálata. Ezt tettem, ezt végeztem, jól rosszul, legjobb tudásom szerint. Hídépítő igyekeztem lenni. Hidat próbáltam verni múlt és jövendő között a rendelkezésemre álló jelen felhasználásával. Életem egyetlen feladatának nemzetem megmentését ismertem föl. Ezt pedig úgy láttam megvalósíthatónak, ha egybefogom a szétszórtságban még megmaradt erőket egyetlen cél szolgálatára: megismertetni a világgal a magyar nemzetben rejlő értékeket, lehámozni nemzetemről azt, amit az ellenséges propaganda az utolsó évszázad során rákent. Ennek az egyetlen célnak a szolgálatára állítottam be egész életemet.

Megtettem a magamét s a többi már nem az én gondom. Nemzetemen még az Úristen sem segíthet, ha hamarosan nem ébred magára. De akár magára ébred, akár nem, én már nem leszek itt, hogy elsirassam, vagy együtt örvendezzek az örvendezőkkel egy megrendítôen szép és csodálatos föltámadáson, amit csak az Úristen adhat meg, mert más reménységre lehetôségem sincsen. És ez jól is van így. Legyen velünk az Úristen kegyelme!"

(Búcsúszó)

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?