vargharefiskola
NEMZETI ZSZL
 
NEMZETI NEKEK
 
Fenntarti rtkels
 
INTZKEDSI TERV
 
HREINK
 
FOTALBUM
 
Vargharefi a mdiban
 
TMOP-3.2.11
 
Ktelez s ajnlott olvasmnyok
 
Plyzat 2015.- TMOP 3.1.4.C-14/15 0227
 
BIBLIA VE - 2008
 
KLVIN VEK 2009-2014
 
Zsoltr, Dicsret, Halleluja
 
Tanulsgos trtnetek
 
Egyhzi nek

A MRE Zsinata 2005. vi II. trvnye elrendeli az ltalnos iskolk kt, a kzpiskolk egy vfolyamn a hit- s erklcstan tantrgy mellett a hitoktats keretei kztt az egyhzi nek oktatst.

A 2008 / 2009 tanvben: rarendbe felvett raknt, iskolnkban is megvalsult az Egyhzi nek tantsa. A 4. s 5 osztlyban Balikn Maitz Adrien tantn vgzi a az oktatst, tantst, szp sikerrel.

 
 
SI R LDS!

Isten jrjon eltted,
hogy ne tvedj el utadon.

Isten menjen melletted,
hogy tkarolhasson,
ha vdelemre van szksged.

Isten menjen mgtted,
hogy megrizhessen gonosz emberek
lnok tmadstl.

Isten legyen alattad,
hogy karjba foghasson,
ha elbotlasz utadon.

Isten legyen szvedben,
hogy vigasztalhasson, ha szomor vagy.

Isten legyen krltted,
hogy megvdhessen, ha megtmadnak.


Isten legyen feletted
s ldjon meg tged letedben.

 
2. Tanulmnyok
2. Tanulmnyok :

12.Csry Istvn:
AZ EGYHZI NEVELS KRDSE A HITVALLSOK KORBAN

12.Csry Istvn:
AZ EGYHZI NEVELS KRDSE A HITVALLSOK KORBAN


Csry Istvn Az egyhzi nevels krdse a hitvallsok korban

Jelen dolgozat kisrletet tesz arra, hogy megvizsglja azokat a trtnelmi krlmnyeket, amelyek elvezettek hitvallsaink mig eleven tteleinek a megfogalmazsaihoz, azzal a nem titkolt szndkkal, hogy a felekezeti oktats felettbb val szksgessgrl meggyzze a 21. szzadi hallgatsgot. Ezrt a dolgozat bevezetje felidzi a hitvallsok szvegeit, illetve rvid magyarzattal begyazza ezeket keletkezsk okainak krnyezetbe. Ebbl a krnyezeti keretbl remnysg szerint kivilglanak azok a motvumok, amelyek megtartottk mindmig a felekezeti oktats tekintlyt. Erre a vllalkozsra szksg van, mert a demokratikusnak hitt romniai trvnyek knyszerplyra erltettk a felekezeti oktatst, ezzel azt a hamis kpzetet krelva a kommunizmusbl csepered trsadalmunk tagjai eltt, hogy az egyhzi oktats a kzpkor mellzend kleriklis maradvnya.

Az 1566-ban megjelent II. Helvt Hitvallsbl elszr a IX. fejezet, A szabad akaratrl s az ember kpessgeirl szl cikkely nhny sora ekppen maradt rnk: "...a fldi dolgokra vonatkozlag a bnbe esett ember rtelme nem hinyzik teljessggel. Meghagyta ugyanis Isten ez irgalmassgbl a szellemi kpessget, br ez nagyon tvol ll attl, amely benne volt a bneset eltt. Isten parancsolja, hogy a szellemet mveljk, s egyszersmind tlentumokat ad hozz, s elmenetelt. Ekzben nylvnval, hogy az sszes tudomnyokban semmire se jutunk Isten ldsa nlkl."

Tks Istvn 1968-ban megjelent Magyarzata a kvetkezket kapcsolja ehhez: " Ami teht j van az emberben, mindaz Istentl van, ami pedig gynge, az ember hibjbl s romlottsgbl szrmazik. A jsgos r a maga ajndkait szaportja az ember szmra. Innen rthet, hogy csodlatoss teszi az emberi elmt....Ha nmelyek a tudomnyok mvelsre alkalmasak, hven jrsz el, mondja Bullinger-, ha az ilyeneket az egyhznak vagy az iskolnak szenteled. Eltlendk azok a szlk, akik teljes semmittevsben nevelik gyermekeiket. A massiliaiak (Marseille) nem vettk be a polgrok kz azokat, akik nem tanultak valami foglalkozst. Mert a vrosra nzve semmi sem veszedelemesebb, mint a gonosz polgr...Hasznlatos volt a rgieknl a minden ember szmra figyelemre legmltbb kzmonds: Minden tudomnyt tpll a fld.(Artem quaevis alit terra.) Ez a megllapts azt jelenti, hogy a legbiztosabb ltfenntarts a tuds vagy valamely foglalkozs.

A debreceni zsinat ltal ppen 440 ve elfogadott II.Helvt Hitvalls XXV. fejezetbl van a kvetkez idzet.
" Az r lelkre kttte az szvetsgi npnek, hogy a legnagyobb gondot fordtsk az ifjsgnak kisgyermekkortl val helyes oktatsra....A gylekezet pedig mutassa itt a maga hitt s buzgsgt a gyermekeknek katekhizcira val jratsban, kvnva s rvendezve annak, hogy gyermekeit helyesen oktatjk".

A Magyarzat a kvekez ma is megszvlelend zenetet fogalmaz meg. " Nem elegend szmunkra a kiegyenslyozott magatarts, a mveltsgben s tudomnyban szerzett kitn jrtassg,...ha szvk szerint nem hisznek, brmely tettetstl s kpmutatstl mentesen.... Mivel senki sem szletik egybl tkletes mesterr, iskolkra van szksge az egyhznak, olyan iskolkra, melyekben istenflelemmel tantjk az egyhzi szolglatra s tudomnyra vagy blcsessgre rendelt ifjaknak a nyelveket, a szabad mvszeteket, s a kegyessgre vonatkoz tantst, mindenekeltt pedig a szent katekhizmust....Tudatban voltak Isten emberei, hogy iskolk nlkl nem virgozhat s nem maradhat fenn az tudomnya.

Ezrt szksgesek a keresztyn iskolk, amelyek felmutatjk a prftk vrost,s az egyhzi szolgk term fldjt....Azrt ht a tiszta kegyessget kell tantani az egyhzi iskolkban, st a kegyessg legyen minden tanulsnak a clja. Mindjrt a kezdet kezdetn a tanulk ktelessg-v kell tenni a kt elsajttst... Egyidejleg jl meg kell ismerni a nyelveket s a tudomnyo-kat, s gyakorolni kell mind az rst, mind a beszdet. Mindenekeltt szmzni kell a hittel szerve-zett keresztyn iskolkbl a fnyzst s a kj hajhszst. Hadd virgozzk a szigor fegye-lem. Mert ha az ifjsg megromlik az iskolkban, s gy romlottsgban n fel, mit vrhatunk, amidn az ilyeneknek egyhzi tisztsgeket kell betltenik...Mivel pedig a helyesen vezetett iskolk biztostjk a gylekezetek psgt, ezrt legnagyobb gonddal kell vigyznunk mindnyjunknak, nehogy ebben a tekintetben bnt kvessnk el gondatlansgunkkal s aluszkonysgunkkal."

A Heidelbergi Kt ttelesen a 103. krdsre adott vlaszban mondja ki az iskolk fenntartsnak elengedhetetlen szksgessgt. Azonban ez a negyedik parancsolatra vonatkoz felelet, amelyet a kommunista idkben megjelent kt-kiadsokbl rendszeresen kihagytak, nem egyedli kt-tants az egyhzi oktatsrl. St a kt sokkal mlyebben kezeli ezt a krdst, mintsem az intzmny vdelmnek a szintjn. El lehet gondolni mekkora szlka volt a kommunistk szemben az egyhzi let, ha az intzmnyt mg megemlteni sem volt szabad, miutn azt teljesen tnkretettk. Az egyhzi iskolnak mint intzmnynek lelklete a 21. krdsre adott feleletben lelhet fel. Idzem: :Az igaz hit nemcsak oly biztos ismeret, amelynl fogva igaznak tartom mindazt, amit Isten az Igjben kijelentett..."

Az ismerni s elismerni Istent az egyhzi iskola feladata, azonban ennek gymlcse is van, illetve kellene legyen. A 86. Krdsben a krds gy hangzik: mirt kell jt cselekednnk, erre a felelet msodik rsze ekknt szl:"...hogy a magunk igaz hite fell annak gymlcsbl bizonyosak legynk.Vgl pedig, hogy a mi istenfl letnkkel embertrsainkat is megnyerjk a Krisztusnak." Az els parancsolat rtelmezse szerint is igen nagy feladat hrul az egyhz nevelsi szolglatra. gy fogalmazzk ezt meg Ursinus Zakaris s Olevinus Gspr: "Az egyetlenegy s igaz Istent pedig igazn megismerjem, csak benne bzzam, nagy alzatossggal s bketrssel minden jt csak egyedl tle vrjk, s t teljes szvembl szeressem, fljem s tiszteljem..." Az engedelmessg s az alzatossg korunk legnagyobb hinyai kztt vannak, tbbek kztt azrt, mert az egyhzinevels lebntsval nemcsak Isten irnyba gyengtettk el a gyermek jellemnek kialakulst, hanem a szlkre nzve is. Az tdik parancsolat a szlk tisztelett szorgalmazza, a 16. szzadban mg ezt gy rtelmeztk: "...atymnak, anymnak s valamennyi elljrmnak minden tiszteletet, szeretetet s hsget megadjak, s magamat minden j tantsnak s bntetsnek ill engedelmessggel alvessem..." Az Ur Jzustl tanult imdsg "Szenteltessk meg a Te neved" krst a Heidelbergi Kt gy magyarzza: "Azaz adjad elszr, hogy Tged igazn megismerjnk, s a Te minden mveidben tndkl mindenhatsgodat, blcsessgedet, jsgodat, igazsgodat, irgalmassgodat s igaz voltodat megszenteljk, dicsrjk s magasztaljuk, tovbb, hogy egsz letnket, gondolatainkat, beszdeinket s cselekedeteinket arra irnytsuk, hogy nevedet miattunk szidalom ne rje, hanem szlljon arra dicsret s dicssg." Minden kommentr nlkl rzkletes az, hogy honnan tvolodott el a vilg, miv lett a szentsget elvesztett ember sorsa. Itt rzkelhetek azok a clok is, amelyeket jra kell lttatni, s elrni. Ki kell mondani anevels szolglata dvssg krdse.

Teljesen vilgi mdon megfogalmazva olyan jvpts, amelynek vrhat eredmnyei mr jelentkeztek a mltban, amikor oktats gyben nem hanyagoltk az egyhzat. Azonban ezt a mltat mg nem akarja a hasadt esz, a tarka lelk romn trsadalom visszahozni. Egykor gy szlt Isten Mzeshez: "Azrt menj, vezesd npedet, ahov parancsoltam! me az n angyalom megy eltted, s majd a szmonkrs napjn szmon krem vtkket."(2.Mz.32,34)

A dolgozat kvetkez rszben bemutatsra kerl a trtnelem nhny fontos llomsa, amelyek hozzjrultak ahhoz, hogy kialakuljon az egyhz szemllete olyan formban, amint a hitvallsok azt megriztk. Hossz, nehz folyamat volt ez, de az eredmnye sem lebecslend. E folyamat bemutatsval az a szndk keresi ltjogt, amely ersteni akarja bennnk a hitet, hogy rdemes hosszan vrni, sokat tenni, rengeteget imdkozni az egyhzi oktats jvrt, mert az eredmnyek nem fognak elmaradni.

A mai egyetemek eldeit a XI-XII sz.-ban, a renesznsz elkszleti szakaszban talljuk meg. Ezek valamennyien teolgiai fiskolk alapjain keletkeztek. Legtbbszr az eklzsia ellenszenvt hordoztk a vilgi tudomnyok eltrsei miatt. Ennek ellenre a ppai hatalom vdelmt is lveztk. Prizs utn Bologna, Palerm, Prga 1345-ig megalaptjk egyetemeiket, majd Bcs 1365, Heidelberg 1386, Erfurt 1403, Lipcse 1409 kvetkeznek. Nagyvradon 1374-ben plt Istpoly, Vitz Jnos idejn 1439-ben iskolv lesz. Az els studium generale 1377-ben alakult Pcsett. Nagyszombat iskolja is ebben az idben kezdte munkssgt. A budai egyetemet Mtys kirly lltatta hagyomny szerint egy mr korbban ltez alpjaira. Ebben az idben az egyhzi tantsnak kt tpusa volt ismeretes. Az egyik a lovaginevels volt. Ennek a lnyegt a lovagkor hatrozta meg. Lovagokat neveltek, akik a szabadmvszeteket csak elmletben tanultk, de mr 14 vesen megldatott kardot kapnak, s beavatjk ket a lovagrendbe, ekkor a hitre s a hazra felesksznek letk felajnlsa mellett. A msik a skolasztikusnevels cm alatt maradt fenn.A tanult elvont gondolkodsra ksztette, valamint befelefordt absztrakcik kutatsra, elemzsre. Sajnos az Ige fell legtbbszr stt s res okoskodsba csapott t a tanulmnyozs. Egyik tpus sem hagyott maradandt az utkorra. A polgrsg kialakulsval az oktats is talakult oly mdon, hogy eltrbe kerlt a nemzeti nyelv hasznlata. Kvetelmnny vlt a nemzeti rtkeknek, mvszeteknek az ismerete. A elreformci kibontakozsval egyidben bontakozott ki a tudomnyok haladsa, fejldsk lendletes els szakasza. A npoktats ltalban elhanyagolt volt szerte Eurpban, ennek megfkezsre a reformci tantsa egyenesen az lds eszkze lett. Ebbl a korszakbl kiemeljk Reuchlin nevt, aki erteljesen kpviselte a klasszikus tudomnyok megjlst. Klnsen hangslyozta az kori nyelvek fontossgt. A zsidk nyelvt kzkinccs szeretn tenni Nmetorszgban, ezzel kivvja magnak a papsg haragjt. Msik elismert szemlyisge a kornak Erasmus, aki harcolt a klasszikusok utnzsa ellen, mindamellett, hogy pedaggiai munkjt rjuk pti. jtsai kztt figyelemre mlt a nyelvtantsrl szl gondolata. Az anyanyelven trtn tanuls a legels fzis. Az olvasmnyok adjk a trgyi tudst, amely a nyelv tudst kveti. Az anya neveli szerepe a legfontosabb, aki nemcsak az intellektus fejldst kveti, hanem a testi, lelki, erklcsi haladst is. Istenflelem -Erasmusnl azt jelenti, hogy meg kell tantani a gyermeket arra, hogy szeretni s tisztelni kell azt a helyet, amelyet Isten mltatott arra, hogy a Kijelents helynek vlassza ki magnak. A humanizmusban megdlt, hogy az ember alrendeldtt a trgyi valsgnak. Megdlt, hogy a tants anyaga abszolut. Az anyag abszolut voltt ksbb a dialektikai materializmus elrngatta, butn elfeledve, hogy az mr a 16. szzadban csdt mondott. Az anyag elnyom tmege all felszabadul gyermeket, kezdik tudatosan reagl lleknek tekinteni, akinek nemcsak felfog kpessge van, hanem alkot kszsge. (A mi trsadalmunk most ezt a harcot vvja orszgos szinten egyre elkeseredettebben, de a llektan szmra egyrtelmen, mert a folyamatokat csak ksleltetni lehet, meglltani sohasem.) A humanizmus neveli mdszernek azonban kt tlzsbl szrmaz hibja is kimutathat. Egyik az egyhz abszolutizlsa, mint istenorszgnak fldi elkpe, msik, hogy az egyhz sajt azonossgtl tvolodott el ebben a hamis dimenziban. Ezeket a tvedseket a reformci tudja majd helyrehozni.

A reformci neveli felfogst a reformtorok szemlyisgjegyeibl olvashatjuk le. Luther az llam s a vrosok fennhatsga al rendeli a nevels feladatt. Ebben benne van a szl, s az akkori iskolarendszer kritikja egyarnt. is a nemzeti nyelv elsdlegessgt szorgalmazza, a klasszikus nyelveket azrt, hogy a Biblit eredetiben is olvashassk. Szmra ez jelenti a keresztynsg alpjt. Mrpedig ha anevels cljt nzzk nla, akkor azt a keresztyn ember megvalsulsban talljuk meg. rdemes megfigyelni, hogy ennek ellenre nem idealizlja az embert, mert mint szlt -mgha keresztyn is-, nem tallja anevels legfbb lettemnyesnek. Az egyhz identitsnak keressben kiemelt helyet biztost a trtnelem tantsnak. Vallja, hogy a mlt megismerse azon tl, hogy nismeret, Istennek s az egyhznak ismerete is. Melanchton ll a pedaggihoz a reformtorok kztt a legkzelebb. A humanizmus gondolatt viszi tovbb, elfordulva a skolasztiktl egyre hatrozottabban ajnlja a latin s grg klasszikusokat. Lutherrel egytt elksztik a reformci els tantervt. Az oktats nyelveknt a latint hatrozza meg, felttelezve, hogy az anyanyelv mr elsajttott anyag. Az osztlyokat nem korosztlyok szerint alaktja, hanem tudsszintek szerint. Egsznapos, illetve heti programot kszt, amelyben helyet ad a testnevelsnek, a dik- eladsoknak, a reggeli s esti hitatoknak.Az elkpzelsn nyugszanak ksbb Brugenhagen, Trotzendorf s Sturm mdszerei, oktatsi elvei.

Nevelsi rendszert nem alkotott Klvin Jnos, azonban meghatroz volt mindaz, amit ezen a tren htrahagyott. Az embert teokratikus vilgban tudja boldognak ltni. Mindenben a teokrcia rvnyeslst keresi. Errl szl a teolgija. Az ember feladata Isten akaratnak felttlen teljestse. A nevelsben ez az elv teljesen jat hoz, ugyanis Isten akaratnak a szolglata eredeti pedaggia Ennek megfelelni csak nagyon kvetkezetes s szigor nevelssel lehet. Felismerte, s Bzval egytt gyakoroltk is, hogy a dikokat magas erkcsi szintre segtettk, hogy ott az nfegyelmezs eszkzeivel teljestsk anevels cljait. Ennek a pedagginak akkora volt a visszhangja, hogy a rmai katolikusok is igyekeztek ezen elvek szerint iskolt teremteni. A "metodus katechetike" kialakulsa Isten Igjnek hirdetse s tovbbadsa krl bontakozott ki a 16. szzadban. rdekes nyomon kvetni miknt alakultak a nevelsi eszmk, s ezek mentn a pedaggiai elvek. Mgis a legizgalmasabb egyfell abban fedezhet fel, hogy a hitvallsokban hogyan maradt meg Isten korokat tvel rendelete mig rvnyesen, msfell a mindenkori gyermek lnye: az alakthat, a nevelhet, aki mgis ennek ellenre llek, Isten gyermeke, akit megszlt, s akinek lelke visszhangozza, azaz "echozza" (kataechozza) a mennyei szt.

Csry Istvn

 

Magyarorszgi Reformtus Egyhz
Cmere

//gportal.hu/
vargharefiskola

 

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kapcsolat felvtel
 

Vargha Gyuln
SZSZ PLA

1863.10.15.-1947. 09. 18.
klt, mfordt

Tants Uram, meghajlani,
Mint szlben az aranykalsz!
Hajoljak, meg ha Szentlelked
Rem fuvall s porig alz!

S dacos szvem, ha ellenll,
Midn a Llek rlehel,
Jjj tz gyannt, s a dac, a gg
Lelked tzben gjen el!

Mint bsz hullm,mely megtrik,
Ha parthoz zi zg szl;
gy trjn ssze szvem is,
Amint tebenned partot r!

NEKEK
Fordtotta!

 
DOKUMENTUMOK
 

VARGHA GYULA
klt,statisztikus, jogi dokto

1853.11.04. - 1929.05.02.

Kltk s a mhecskk
Lelke rokon,
H trsak rges rg,
rad az dessg
Ajkaikon.

VERSEK

Schpflin Aladr:
Vargha Gyula

 
Iskolrl
 
Magyargencsi telephely
 
Iskola dolgozi
 
Dikok
 
Ajnlott Lapok
 
A klt, mfordt
Vargha Gyula
 
Vargha Gyula verse
RGI MANDULAVIRGZS

Napos szlhegy oldalban,
- Dlesti nap p oda vg –
Tettl talpig rzsaszn ruhban
Pompztak a mandulafk.

Varzslat a szemnek az ily kp,
Mikor virgban mg a fld szegny;
Gardparton a galagonya se nylt mg,
Sem a kkny.

A mandulag lehajolt hozzm,
lmot sugallva,
S megsimogatta lgyan gyermekorcm
A Dl fuvalma.

Nem suttogtak regt felettem
Nagy dli plmk...
A mandulavirgbl sztte lelkem
Legels lmt.

 
Wass Albert Bcszs

Wass Albert kldetst egy letrajzi rsban gy foglalja ssze:

"rnak rendelt az r, mgpedig abbl a fajtbl, akinek nem szrakoztats a feladata, nem is a vilg szpsgeinek dicsrete, hanem mindssze nemzetnek szolglata. Ezt tettem, ezt vgeztem, jl rosszul, legjobb tudsom szerint. Hdpt igyekeztem lenni. Hidat prbltam verni mlt s jvend kztt a rendelkezsemre ll jelen felhasznlsval. letem egyetlen feladatnak nemzetem megmentst ismertem fl. Ezt pedig gy lttam megvalsthatnak, ha egybefogom a sztszrtsgban mg megmaradt erket egyetlen cl szolglatra: megismertetni a vilggal a magyar nemzetben rejl rtkeket, lehmozni nemzetemrl azt, amit az ellensges propaganda az utols vszzad sorn rkent. Ennek az egyetlen clnak a szolglatra lltottam be egsz letemet.

Megtettem a magamt s a tbbi mr nem az n gondom. Nemzetemen mg az risten sem segthet, ha hamarosan nem bred magra. De akr magra bred, akr nem, n mr nem leszek itt, hogy elsirassam, vagy egytt rvendezzek az rvendezkkel egy megrendten szp s csodlatos fltmadson, amit csak az risten adhat meg, mert ms remnysgre lehetsgem sincsen. s ez jl is van gy. Legyen velnk az risten kegyelme!"

(Bcssz)

 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU