vargharefiskola
NEMZETI ZÁSZLÓ
 
NEMZETI ÉNEKEK
 
Fenntartói értékelés
 
INTÉZKEDÉSI TERV
 
HÍREINK
 
FOTÓALBUM
 
Vargharefi a médiában
 
TÁMOP-3.2.11
 
Kötelező és ajánlott olvasmányok
 
Pályázat 2015.- TÁMOP 3.1.4.C-14/15 0227
 
BIBLIA ÉVE - 2008
 
KÁLVIN ÉVEK 2009-2014
 
Zsoltár, Dicséret, Halleluja
 
Tanulságos történetek
 
Egyházi ének

A MRE Zsinata 2005. évi II. törvénye elrendeli az általános iskolák két, a középiskolák egy évfolyamán a hit- és erkölcstan tantárgy mellett a hitoktatás keretei között az egyházi ének oktatását.

A 2008 / 2009 tanévben: Órarendbe felvett óraként, iskolánkban is megvalósult az Egyházi ének tanítása. A 4. és 5 osztályban Balikóné Maitz Adrien tanítónő végzi a az oktatást, tanítást, szép sikerrel.

 
 
ŐSI ÍR ÁLDÁS!

Isten járjon előtted,
hogy ne tévedj el utadon.

Isten menjen melletted,
hogy átkarolhasson,
ha védelemre van szükséged.

Isten menjen mögötted,
hogy megőrizhessen gonosz emberek
álnok támadásától.

Isten legyen alattad,
hogy karjába foghasson,
ha elbotlasz utadon.

Isten legyen szívedben,
hogy vigasztalhasson, ha szomorú vagy.

Isten legyen körülötted,
hogy megvédhessen, ha megtámadnak.


Isten legyen feletted
és áldjon meg téged életedben.

 
1. Iskolai dokumentumok
1. Iskolai dokumentumok :

AZ ALSÓS MUNKAKÖZÖSSÉG MUNKATERVE

AZ ALSÓS MUNKAKÖZÖSSÉG MUNKATERVE


VARGHA GYULA

REFORMÁTUS ÓVODA ÉS

ÁLTALÁNOS ISKOLA

OM 200977


 

ÉVES MUNKATERV

 

 

 

 

 

Alsós munkaközösség

MUNKATERVE

2019–2020. tanév

 

 

 

 

Úgy ragyogjon a ti világosságotok az emberek előtt, hogy lássák

jó cselekedeteiteket, s dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat!”

(Máté 5,16)


 


 

Nemesgörzsöny, 2019.09.02.

Készítette: Présing József Balázs

Tartalom:

 

A munkaközösség tagjai 3

Bevezető 4

Éves céljaink és feladataink 5

Hitéleti nevelés 9

A 2019/2020.tanév 10

Kirándulás tervezet 19

A munkaközösség tagjai

 

Nemesgörzsöny:

Balikóné Maitz Adrienn: 1.o.

Szakács Balázsné: 2.o.

Meggyesi Józsefné: 3.o.

Gyenge Katalin: 4.o

Németh Tamásné Bolla Ibolya (napközi)

 

Magyargencs

Présing Balázs: 1-3.o./ munkaköz. vez.

Nyulászné Oláh Bernadett 2-4.o.

Borsos Tiborné napközi (Magyargencs)

 

Betanítanak 4. osztályba:

Pulay Róbertné környezetismeret

Korpáczyné Pados Andrea technika

Firtlné Bódi Szilvia német

Nagy Tímea német (Magyargencs)

Balikóné Maitz Adrienn egyházi ének

Németh Tamásné Bolla Ibolya rajz

 

Hitoktatók:

Nardai Sándorné római katolikus

Földes Kinga római katolikus

Páll Balázs római katolikus

Gyenge Katalin evangélikus

Pablényi Edina evangélikus

Móriczné Bátki Anna református

Móricz Attila református

 

Iskolánk alsó tagozata 3 telephelyen működik.

 

1. 8522 Nemesgörzsöny, Petőfi u. 20. 3-4. osztály

2. 8522 Nemesgörzsöny, Petőfi u. 2. 1-2. osztály

3. 8517 Magyargencs, Petőfi u. 148. 1-4. osztály


 

Az intézmény alsós osztályainak év eleji létszámadatai

 

 

1.o

2.o

3.o

4.o

Nemesgörzsöny

13

9

7

10

Magyargencs

9

3

4

6

Összesen

22

12

11

16

Összesen

61 fő

 

 

 

A Magyarországi Református Egyház által fenntartott és működtetett református közoktatási intézményekben a nevelés és az oktatás Istennek a teljes Szentírásban adott kijelentése, valamint a Második Helvét Hitvallásban és a Heidelbergi Kátéban megfogalmazott hitelvek és a magyar kálvinizmus szellemében folyik.

 

Iskolánk alsós munkaterve a Nemzeti köznevelési tv., és annak végrehajtási rendeletei, a MRE Közoktatási törvénye, valamint az iskola pedagógiai programja alapján készült, figyelembe véve a Református Egyház Etikai kódexét. Tartalmazza az iskola főbb célkitűzéseit a nevelőkre bízott gyerekek vallásos szellemben történő nevelésének legfontosabb feladatait.

 

Bevezető


 

Az iskolánkban folyó munka fő feladata a korszerű alapműveltség alapozása mellett, a családokkal együttműködő, a gyermekek érdekeit előtérbe helyező nevelő-oktató munka megvalósítása.

Alapvető célunk, hogy a tantervi anyagon túl a nálunk tanuló gyermekek olyan lelki többletet szerezzenek, amely támaszul szolgálhat későbbi életük mindennapjaiban.

 

Iskolánk nevelési célja és feladata is, hogy

  • tanulóit művelt, keresztyén emberekké, az egyetemes emberi értékek tisztelőjévé, a magyar haza és nemzet hűséges, és áldozatkész alkotó polgáraivá formálja, akik mindenkor készek az örökölt és a jelenkori kultúra valódi értékeit befogadni, gyarapítani, közvetíteni és továbbadni;

  • református tanulóit egyházunk hitvalló tagjává, nem református tanulóit – vallásuk szabad gyakorlásának biztosítása mellett – saját felekezetük és a református egyház értékeinek megbecsülésére nevelje.

 

Éves céljaink, és feladataink:

- Valljuk a Magyarországi Református Egyház közoktatási intézményeinek közös nevelési célkitűzéseit.

  • A ránk bízott gyermekek nevelése, tanítása. Ezzel összefüggésben a nevelő és oktató tevékenység keretében az ismereteket tárgyilagosan és többoldalúan közvetítsük.

  • A tanítási gyakorlatunkban a tudás gyakorlati alkalmazására helyezzük a hangsúlyt.

  • A nevelő és oktató tevékenységünk során figyelembe vegyük a tanuló egyéni képességét, tehetségét, fejlődésének ütemét, szociokulturális helyzetét és fejlettségét, fogyatékosságát. Segítsük a tanuló képességének, tehetségének kibontakozását, illetve bármilyen oknál fogva hátrányos helyzetben lévő tanuló felzárkóztatását.

  • A tanulók részére az egészségük, testi épségük megőrzéséhez szükséges ismereteket átadjuk, és ezek elsajátításáról meggyőződjünk.

  • Közreműködjünk a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok ellátásában, a tanuló fejlődését veszélyeztető körülmények megelőzésében, feltárásában, megszüntetésében.

  • A szülőket és a tanulókat az őket érintő kérdésekről rendszeresen tájékoztassuk, a szülőt figyelmeztessük, ha gyermeke jogainak megóvása vagy fejlődésének elősegítése érdekében intézkedéseket tartunk szükségesnek.

  • A szülő és a tanuló javaslataira, kéréseire érdemi választ adjunk.

  • A munkaközösségben működő innovatív tevékenységek megismerése

  • A munkaközösségben végzett szakmai munkának, az eredményességi mutatóknak megismertetése az intézmény más dolgozóival, helyi publicitások számának növelése, hatékonyabb PR munka.

  • Minden tanulónál a minimumszint elsajátításának biztosítása, segítése, a tanulói lemorzsolódás elkerülése, lehetőség szerinti csökkentése

A differenciált óravezetés hatékonyságának növelése.

  • A pedagógus kompetenciák fejlesztése, módszertani eszközök bővítése, projektek, témahetek alkalmazása a tanítás folyamatában

  • IKT eszközök optimális kihasználtsága az oktatás hatékonyságának érdekében, a pedagógusok digitális kompetenciájának folyamatos fejlesztése az adott lehetőségek keretein belül.

  • A tanulók magatartásának, viselkedéskultúrájának folyamatos fejlesztése, az alapvető erkölcsi normák elmélyítése.

 

 

 

 

Kiemelt céljaink:

--- Hitéleti nevelés

--- Hagyományőrzés

--- Magas színvonalú nevelés és oktatás.

--- Integrációs és képesség kibontakoztató felkészítés.

--- Esztétikai nevelés, különös tekintettel az irodalomórákon és készségtárgyaknál.

--- A kompetencia alapú oktatás.

--- A tanulókat a természet szeretetére, a természet védelmére való nevelése.

--- Egészséges életmódra nevelés.

--- Az alkalmazó tudás fejlesztése.

 

Nagy gondot fordítunk a törzsanyag elsajátítására. Az órákon igyekszünk többféle módszerrel és formában tanítani. A feladatokat differenciált formában oldjuk meg a gyerekekkel. Törekszünk arra, hogy minden tanuló teljesítse a tantervi követelményeket. Különös hangsúlyt fektetünk a különböző kompetenciák fejlesztésére minden évfolyamon.

Eredményesebb munkavégzésünk érdekében igyekszünk megnyerni a szülőket. Rendszeresen tájékoztatjuk őket a szülői értekezleteken, a fogadóórákon, a tájékoztató füzetek, E-napló útján gyermekük munkavégzéséről, tanulmányi munkájáról, magaviseletéről. Nyílt napot szervezünk.

Folyamatos kapcsolatban állunk a nagyacsádi, magyargencsi, kemenesszentpéteri, kemeneshőgyészi óvoda és a Gyermekjóléti Szolgálat dolgozóival.

 

Feladataink megvalósításának módjai

1. Tapasztalatcserék

Tanmenetek egyeztetése

Versenyekre való kíséret megszervezése

Bemutató órák tartása

 

2. Kapcsolattartás az óvodával

Kölcsönös látogatások

Tájékoztató tartása az óvodában

Ovisuli szervezése

 

3. Együttműködés a szülőkkel

Szülői értekezletek tartása

Szülők meghívása ünnepségekre, bevonásuk a különböző rendezvények szervezésébe, lebonyolításába

Nyílt napok tartása

Fogadóórák

Szülők bevonása a társadalmi munkába

 

4. Tehetséggondozás

Differenciált óravezetés

Szakkörök szervezése

Tanulmányi versenyekre való felkészítés

Szeretnénk, ha az alsós tanulók minél több iskolán kívüli versenyen indulnának el, hogy ott is öregbíthessék iskolánk hírnevét

 

5. Felzárkóztatás

Korrepetálások

Egyéni foglalkoztatások

 

6. A tanórai és tanórán kívüli munkák, programok összehangolása

Szakkörök

Diákönkormányzati rendezvényeken való részvétel

Könyvtárhasználatra való szoktatás.

Különféle interaktív programokon való részvétel

 

7. Esztétikai nevelés

Tantermek, folyosók díszítésébe a tanulók bevonása

A szép környezet iránti igény kialakítása

Füzetvezetések ellenőrzése,

Az igényes, szép munkára való szoktatás

 

8. Természetvédelemre és a természet szeretetére nevelés

Közvetlen környezetük tisztaságának megóvása

Iskolakert kialakítása

Szemétgyűjtés

Ismerjék meg a környezetükben élő leggyakrabban előforduló növényeket, állatokat!

9. Egészséges életmódra nevelés

Rendszeres testmozgás biztosítása

Helyes táplálkozásra nevelés

 

10. A szabadidő hasznos eltöltése

Rendszeres tájékoztatás a község kulturális rendezvényeiről,

Tájékoztatás a könyvtár gyermekeknek szervezett programjairól;

Könyvajánlások

TV műsorok ajánlása

Színházlátogatások

 

11. Hagyományőrzés

 

Nevelési célok:

a) Egészséges életmódra nevelés

  • helyes napirend kialakítása

  • egészséges étkezés

  • a tanterem higiéniája

  • szabad levegőn való játék és mozgás lehetősége

  • helyes testtartás minden helyzetben

  • versenyek, játékok, sportvetélkedők

családdal együtt önállóságra nevelés

 

b) Környezettudatos magatartás kialakítása

  • zavartalan átmenet biztosítása az óvoda es az iskola, az alsó es felső tagozat között

  • helyes tanulási szokások kialakítása

  • önképzés, beszédstílus, könyvtárhasználat

  • pontos, alapos munkavégzésre hangolás

    • normakövető magatartás kialakítása

- nemzeti hagyományaink őrzése, ápolása, jeles napok megünneplése egymás elfogadása, segítése

 

Oktatási célok:

  • szövegértés fejlesztése

  • figyelem, koncentrációs képesség fokozása

  • aktív, cselekvő, tevékenykedtető munkavégzés

  • csoportmunkák, kooperatív technikák alkalmazásával

  • az egymásra figyelés, az együttműködés javítása

  • helyesírás rendszeres gyakorlása

  • IKT eszközök tudatos használata

  • logikus gondolkodás fejlesztése

  • olvasási kedv növelése, szinten tartása

    • szöveghű olvasás elsajátítása

    • helyes artikuláció, megfelelő tempó, hangerő

Sikerkritériumok

  • a tanulás megszerettetése (tanulás tanítása!)

  • minimum követelmény elérése minden tanulónál

  • sikeres felzárkóztatás

  • tehetséggondozás, tanulmányi versenyek

  • kapcsolattartás a szülőkkel

  • zökkenőmentes átmenet az óvoda-iskola, alsó-felső tagozat között

 

A fenti célok elérése érdekében a Magyarországi Református Egyház iskoláinak alsós munkaközösségének az a feladata, hogy imádsággal, igényes nevelő-oktató munkával, a magyar református iskolák hagyományainak, a keresztyén közösség nevelőerejének, a legfejlettebb tudományos és technikai eredményeknek-eszközöknek, valamint a családokkal és a gyülekezetekkel kiépített gyümölcsöző kapcsolatoknak a felhasználásával a lehető legtöbbet tegye meg azért, hogy minden növendéke fel tudja mutatni azokat a képességeit, amelyeket csak ő maga kapott a Teremtőjétől.

 

Hitéleti nevelés

A tizenharmadik tanévünk kezdetén a hit magvainak további elültetése, a keresztényi értékek iránti érdeklődés elmélyítése, a szeretet és összetartozás légkörének erősítése a feladat. A tanulók szilárd és kiegyensúlyozott hitbeli ismeretekhez juttatása a rendszeres tanórai hitoktatásban. Ezt a célt szolgálja a heti két alkalommal áhitat, az iskolai istentiszteleteken való részvétel, és a hittan oktatás, heti 2 órában. Fontosnak tartjuk az egyház ünnepeinek megismertetését és azon a részvételre ösztönzést

Meg kell tanítani a tanulókat hitük okos megvédésére, véleményük bátor, de másokat nem sértő kimondására, és arra, hogy a belső értékeik megszerzéséért is meg kell dolgozni.

  • Legyenek szeretetteljesek, törekedjenek úgy szeretni minden embert, ahogy Isten szeret bennünket.

  • Jellemezze őket szelídség, alázat, türelem, legyenek hűségesek Istenhez és embertársainkhoz

  • Ismerjék meg a Református vallás alapjait, és fogadják el azt.

A tanév jeles napjainak megünneplése szokásrendet, hagyományt alakít ki. Ezek kereszténységünk elmélyítésében és magyarságtudatunk kialakításában jelentős szerepet játszanak.

  • Követelményeinkkel, pedagógiai módszereinkkel arra törekszünk, hogy kialakuljon tanulóink reális önismerete, és ezzel párhuzamosan konfliktus és kudarcélmény nélkül képesek legyenek elfogadni önmagukat.

  • Ki kell alakítani tanulóinkban, hogy az ember közösségben él, ha a közösség és az egyén érdekei, egymással szembe kerülnek, az veszteség az egyén és a közösség számára is, ki kell alakítani a hatásos konfliktuskezelési technikákat.

 

Magyarországi Református Egyház
Címere

//gportal.hu/
vargharefiskola

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kapcsolat felvétel
 

Vargha Gyuláné
SZÁSZ PÓLA

1863.10.15.-1947. 09. 18.
költő, műfordító

Taníts Uram, meghajlani,
Mint szélben az aranykalász!
Hajoljak, meg ha Szentlelked
Reám fuvall s porig aláz!

S dacos szívem, ha ellenáll,
Midőn a Lélek rálehel,
Jőjj tűz gyanánt, s a dac, a gőg
Lelked tüzében égjen el!

Mint bősz hullám,mely megtörik,
Ha parthoz űzi zúgó szél;
Úgy törjön össze szívem is,
Amint tebenned partot ér!

ÉNEKEK
Fordította!

 
DOKUMENTUMOK
 

VARGHA GYULA
költő,statisztikus, jogi dokto

 1853.11.04. - 1929.05.02.

Költők s a méhecskék
Lelke rokon,
Hű társak réges rég,
Árad az édesség
Ajkaikon.

VERSEK

Schöpflin Aladár:
Vargha Gyula

 

 
Iskoláról
 
Magyargencsi telephely
 
Iskola dolgozói
 
Diákok
 
Ajánlott Lapok
 
A költő, műfordító
Vargha Gyula
 
Vargha Gyula verse
RÉGI MANDULAVIRÁGZÁS

Napos szőlőhegy oldalában,
- Délesti nap ép oda vág –
Tetőtől talpig rózsaszín ruhában
Pompáztak a mandulafák.

Varázslat a szemnek az ily kép,
Mikor virágban még a föld szegény;
Garádparton a galagonya se nyílt még,
Sem a kökény.

A mandulaág lehajolt hozzám,
Álmot sugallva,
S megsimogatta lágyan gyermekorcám
A Dél fuvalma.

Nem suttogtak regét felettem
Nagy déli pálmák...
A mandulavirágból szőtte lelkem
Legelső álmát.

 
Wass Albert Búcsúzás

Wass Albert küldetését egy életrajzi írásában így foglalja össze:

"Írónak rendelt az Úr, mégpedig abból a fajtából, akinek nem szórakoztatás a feladata, nem is a világ szépségeinek dicsérete, hanem mindössze nemzetének szolgálata. Ezt tettem, ezt végeztem, jól rosszul, legjobb tudásom szerint. Hídépítő igyekeztem lenni. Hidat próbáltam verni múlt és jövendő között a rendelkezésemre álló jelen felhasználásával. Életem egyetlen feladatának nemzetem megmentését ismertem föl. Ezt pedig úgy láttam megvalósíthatónak, ha egybefogom a szétszórtságban még megmaradt erőket egyetlen cél szolgálatára: megismertetni a világgal a magyar nemzetben rejlő értékeket, lehámozni nemzetemről azt, amit az ellenséges propaganda az utolsó évszázad során rákent. Ennek az egyetlen célnak a szolgálatára állítottam be egész életemet.

Megtettem a magamét s a többi már nem az én gondom. Nemzetemen még az Úristen sem segíthet, ha hamarosan nem ébred magára. De akár magára ébred, akár nem, én már nem leszek itt, hogy elsirassam, vagy együtt örvendezzek az örvendezőkkel egy megrendítôen szép és csodálatos föltámadáson, amit csak az Úristen adhat meg, mert más reménységre lehetôségem sincsen. És ez jól is van így. Legyen velünk az Úristen kegyelme!"

(Búcsúszó)

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?