AZ ALSS MUNKAKZSSG MUNKATERVE
VARGHA GYULA
REFORMTUS VODA S
LTALNOS ISKOLA
OM 200977
VES MUNKATERV

Alss munkakzssg
MUNKATERVE
2019–2020. tanv
„gy ragyogjon a ti vilgossgotok az emberek eltt, hogy lssk
j cselekedeteiteket, s dicstsk a ti mennyei Atytokat!”
(Mt 5,16)
Nemesgrzsny, 2019.09.02.
Ksztette: Prsing Jzsef Balzs
Tartalom:
A munkakzssg tagjai 3
Bevezet 4
ves cljaink s feladataink 5
Hitleti nevels 9
A 2019/2020.tanv 10
Kirnduls tervezet 19
A munkakzssg tagjai
Nemesgrzsny:
Balikn Maitz Adrienn: 1.o.
Szakcs Balzsn: 2.o.
Meggyesi Jzsefn: 3.o.
Gyenge Katalin: 4.o
Nmeth Tamsn Bolla Ibolya (napkzi)
Magyargencs
Prsing Balzs: 1-3.o./ munkakz. vez.
Nyulszn Olh Bernadett 2-4.o.
Borsos Tiborn napkzi (Magyargencs)
Betantanak 4. osztlyba:
Pulay Rbertn krnyezetismeret
Korpczyn Pados Andrea technika
Firtln Bdi Szilvia nmet
Nagy Tmea nmet (Magyargencs)
Balikn Maitz Adrienn egyhzi nek
Nmeth Tamsn Bolla Ibolya rajz
Hitoktatk:
Nardai Sndorn rmai katolikus
Fldes Kinga rmai katolikus
Pll Balzs rmai katolikus
Gyenge Katalin evanglikus
Pablnyi Edina evanglikus
Mriczn Btki Anna reformtus
Mricz Attila reformtus
Iskolnk als tagozata 3 telephelyen mkdik.
1. 8522 Nemesgrzsny, Petfi u. 20. 3-4. osztly
2. 8522 Nemesgrzsny, Petfi u. 2. 1-2. osztly
3. 8517 Magyargencs, Petfi u. 148. 1-4. osztly
Az intzmny alss osztlyainak v eleji ltszmadatai
-
|
1.o
|
2.o
|
3.o
|
4.o
|
Nemesgrzsny
|
13
|
9
|
7
|
10
|
Magyargencs
|
9
|
3
|
4
|
6
|
sszesen
|
22
|
12
|
11
|
16
|
sszesen
|
61 f
|
|
A Magyarorszgi Reformtus Egyhz ltal fenntartott s mkdtetett reformtus kzoktatsi intzmnyekben a nevels s az oktats Istennek a teljes Szentrsban adott kijelentse, valamint a Msodik Helvt Hitvallsban s a Heidelbergi Ktban megfogalmazott hitelvek s a magyar klvinizmus szellemben folyik.
Iskolnk alss munkaterve a Nemzeti kznevelsi tv., s annak vgrehajtsi rendeletei, a MRE Kzoktatsi trvnye, valamint az iskola pedaggiai programja alapjn kszlt, figyelembe vve a Reformtus Egyhz Etikai kdext. Tartalmazza az iskola fbb clkitzseit a nevelkre bzott gyerekek vallsos szellemben trtn nevelsnek legfontosabb feladatait.
Bevezet
Az iskolnkban foly munka f feladata a korszer alapmveltsg alapozsa mellett, a csaldokkal egyttmkd, a gyermekek rdekeit eltrbe helyez nevel-oktat munka megvalstsa.
Alapvet clunk, hogy a tantervi anyagon tl a nlunk tanul gyermekek olyan lelki tbbletet szerezzenek, amely tmaszul szolglhat ksbbi letk mindennapjaiban.
Iskolnk nevelsi clja s feladata is, hogy
-
tanulit mvelt, keresztyn emberekk, az egyetemes emberi rtkek tiszteljv, a magyar haza s nemzet hsges, s ldozatksz alkot polgraiv formlja, akik mindenkor kszek az rklt s a jelenkori kultra valdi rtkeit befogadni, gyaraptani, kzvetteni s tovbbadni;
-
reformtus tanulit egyhzunk hitvall tagjv, nem reformtus tanulit – vallsuk szabad gyakorlsnak biztostsa mellett – sajt felekezetk s a reformtus egyhz rtkeinek megbecslsre nevelje.
ves cljaink, s feladataink:
- Valljuk a Magyarorszgi Reformtus Egyhz kzoktatsi intzmnyeinek kzs nevelsi clkitzseit.
-
A rnk bzott gyermekek nevelse, tantsa. Ezzel sszefggsben a nevel s oktat tevkenysg keretben az ismereteket trgyilagosan s tbboldalan kzvettsk.
-
A tantsi gyakorlatunkban a tuds gyakorlati alkalmazsra helyezzk a hangslyt.
-
A nevel s oktat tevkenysgnk sorn figyelembe vegyk a tanul egyni kpessgt, tehetsgt, fejldsnek temt, szociokulturlis helyzett s fejlettsgt, fogyatkossgt. Segtsk a tanul kpessgnek, tehetsgnek kibontakozst, illetve brmilyen oknl fogva htrnyos helyzetben lv tanul felzrkztatst.
-
A tanulk rszre az egszsgk, testi psgk megrzshez szksges ismereteket tadjuk, s ezek elsajttsrl meggyzdjnk.
-
Kzremkdjnk a gyermek- s ifjsgvdelmi feladatok elltsban, a tanul fejldst veszlyeztet krlmnyek megelzsben, feltrsban, megszntetsben.
-
A szlket s a tanulkat az ket rint krdsekrl rendszeresen tjkoztassuk, a szlt figyelmeztessk, ha gyermeke jogainak megvsa vagy fejldsnek elsegtse rdekben intzkedseket tartunk szksgesnek.
-
A szl s a tanul javaslataira, krseire rdemi vlaszt adjunk.
-
A munkakzssgben mkd innovatv tevkenysgek megismerse
-
A munkakzssgben vgzett szakmai munknak, az eredmnyessgi mutatknak megismertetse az intzmny ms dolgozival, helyi publicitsok szmnak nvelse, hatkonyabb PR munka.
-
Minden tanulnl a minimumszint elsajttsnak biztostsa, segtse, a tanuli lemorzsolds elkerlse, lehetsg szerinti cskkentse
A differencilt ravezets hatkonysgnak nvelse.
-
A pedaggus kompetencik fejlesztse, mdszertani eszkzk bvtse, projektek, tmahetek alkalmazsa a tants folyamatban
-
IKT eszkzk optimlis kihasznltsga az oktats hatkonysgnak rdekben, a pedaggusok digitlis kompetencijnak folyamatos fejlesztse az adott lehetsgek keretein bell.
-
A tanulk magatartsnak, viselkedskultrjnak folyamatos fejlesztse, az alapvet erklcsi normk elmlytse.
Kiemelt cljaink:
--- Hitleti nevels
--- Hagyomnyrzs
--- Magas sznvonal nevels s oktats.
--- Integrcis s kpessg kibontakoztat felkszts.
--- Eszttikai nevels, klns tekintettel az irodalomrkon s kszsgtrgyaknl.
--- A kompetencia alap oktats.
--- A tanulkat a termszet szeretetre, a termszet vdelmre val nevelse.
--- Egszsges letmdra nevels.
--- Az alkalmaz tuds fejlesztse.
Nagy gondot fordtunk a trzsanyag elsajttsra. Az rkon igyeksznk tbbfle mdszerrel s formban tantani. A feladatokat differencilt formban oldjuk meg a gyerekekkel. Treksznk arra, hogy minden tanul teljestse a tantervi kvetelmnyeket. Klns hangslyt fektetnk a klnbz kompetencik fejlesztsre minden vfolyamon.
Eredmnyesebb munkavgzsnk rdekben igyeksznk megnyerni a szlket. Rendszeresen tjkoztatjuk ket a szli rtekezleteken, a fogadrkon, a tjkoztat fzetek, E-napl tjn gyermekk munkavgzsrl, tanulmnyi munkjrl, magaviseletrl. Nylt napot szerveznk.
Folyamatos kapcsolatban llunk a nagyacsdi, magyargencsi, kemenesszentpteri, kemeneshgyszi voda s a Gyermekjlti Szolglat dolgozival.
Feladataink megvalstsnak mdjai
1. Tapasztalatcserk
Tanmenetek egyeztetse
Versenyekre val ksret megszervezse
Bemutat rk tartsa
2. Kapcsolattarts az vodval
Klcsns ltogatsok
Tjkoztat tartsa az vodban
Ovisuli szervezse
3. Egyttmkds a szlkkel
Szli rtekezletek tartsa
Szlk meghvsa nnepsgekre, bevonsuk a klnbz rendezvnyek szervezsbe, lebonyoltsba
Nylt napok tartsa
Fogadrk
Szlk bevonsa a trsadalmi munkba
4. Tehetsggondozs
Differencilt ravezets
Szakkrk szervezse
Tanulmnyi versenyekre val felkszts
Szeretnnk, ha az alss tanulk minl tbb iskoln kvli versenyen indulnnak el, hogy ott is regbthessk iskolnk hrnevt
5. Felzrkztats
Korrepetlsok
Egyni foglalkoztatsok
6. A tanrai s tanrn kvli munkk, programok sszehangolsa
Szakkrk
Diknkormnyzati rendezvnyeken val rszvtel
Knyvtrhasznlatra val szoktats.
Klnfle interaktv programokon val rszvtel
7. Eszttikai nevels
Tantermek, folyosk dsztsbe a tanulk bevonsa
A szp krnyezet irnti igny kialaktsa
Fzetvezetsek ellenrzse,
Az ignyes, szp munkra val szoktats
8. Termszetvdelemre s a termszet szeretetre nevels
Kzvetlen krnyezetk tisztasgnak megvsa
Iskolakert kialaktsa
Szemtgyjts
Ismerjk meg a krnyezetkben l leggyakrabban elfordul nvnyeket, llatokat!
9. Egszsges letmdra nevels
Rendszeres testmozgs biztostsa
Helyes tpllkozsra nevels
10. A szabadid hasznos eltltse
Rendszeres tjkoztats a kzsg kulturlis rendezvnyeirl,
Tjkoztats a knyvtr gyermekeknek szervezett programjairl;
Knyvajnlsok
TV msorok ajnlsa
Sznhzltogatsok
11. Hagyomnyrzs
Nevelsi clok:
a) Egszsges letmdra nevels
-
helyes napirend kialaktsa
-
egszsges tkezs
-
a tanterem higinija
-
szabad levegn val jtk s mozgs lehetsge
-
helyes testtarts minden helyzetben
-
versenyek, jtkok, sportvetlkedk
– csalddal egytt nllsgra nevels
b) Krnyezettudatos magatarts kialaktsa
-
zavartalan tmenet biztostsa az voda es az iskola, az als es fels tagozat kztt
-
helyes tanulsi szoksok kialaktsa
-
nkpzs, beszdstlus, knyvtrhasznlat
-
pontos, alapos munkavgzsre hangols
- nemzeti hagyomnyaink rzse, polsa, jeles napok megnneplse egyms elfogadsa, segtse
Oktatsi clok:
-
szvegrts fejlesztse
-
figyelem, koncentrcis kpessg fokozsa
-
aktv, cselekv, tevkenykedtet munkavgzs
-
csoportmunkk, kooperatv technikk alkalmazsval
-
az egymsra figyels, az egyttmkds javtsa
-
helyesrs rendszeres gyakorlsa
-
IKT eszkzk tudatos hasznlata
-
logikus gondolkods fejlesztse
-
olvassi kedv nvelse, szinten tartsa
Sikerkritriumok
-
a tanuls megszerettetse (tanuls tantsa!)
-
minimum kvetelmny elrse minden tanulnl
-
sikeres felzrkztats
-
tehetsggondozs, tanulmnyi versenyek
-
kapcsolattarts a szlkkel
-
zkkenmentes tmenet az voda-iskola, als-fels tagozat kztt
A fenti clok elrse rdekben a Magyarorszgi Reformtus Egyhz iskolinak alss munkakzssgnek az a feladata, hogy imdsggal, ignyes nevel-oktat munkval, a magyar reformtus iskolk hagyomnyainak, a keresztyn kzssg nevelerejnek, a legfejlettebb tudomnyos s technikai eredmnyeknek-eszkzknek, valamint a csaldokkal s a gylekezetekkel kiptett gymlcsz kapcsolatoknak a felhasznlsval a lehet legtbbet tegye meg azrt, hogy minden nvendke fel tudja mutatni azokat a kpessgeit, amelyeket csak maga kapott a Teremtjtl.
Hitleti nevels
A tizenharmadik tanvnk kezdetn a hit magvainak tovbbi elltetse, a keresztnyi rtkek irnti rdeklds elmlytse, a szeretet s sszetartozs lgkrnek erstse a feladat. A tanulk szilrd s kiegyenslyozott hitbeli ismeretekhez juttatsa a rendszeres tanrai hitoktatsban. Ezt a clt szolglja a heti kt alkalommal hitat, az iskolai istentiszteleteken val rszvtel, s a hittan oktats, heti 2 rban. Fontosnak tartjuk az egyhz nnepeinek megismertetst s azon a rszvtelre sztnzst
Meg kell tantani a tanulkat hitk okos megvdsre, vlemnyk btor, de msokat nem srt kimondsra, s arra, hogy a bels rtkeik megszerzsrt is meg kell dolgozni.
-
Legyenek szeretetteljesek, trekedjenek gy szeretni minden embert, ahogy Isten szeret bennnket.
-
Jellemezze ket szeldsg, alzat, trelem, legyenek hsgesek Istenhez s embertrsainkhoz
-
Ismerjk meg a Reformtus valls alapjait, s fogadjk el azt.
A tanv jeles napjainak megnneplse szoksrendet, hagyomnyt alakt ki. Ezek keresztnysgnk elmlytsben s magyarsgtudatunk kialaktsban jelents szerepet jtszanak.
-
Kvetelmnyeinkkel, pedaggiai mdszereinkkel arra treksznk, hogy kialakuljon tanulink relis nismerete, s ezzel prhuzamosan konfliktus s kudarclmny nlkl kpesek legyenek elfogadni nmagukat.
-
Ki kell alaktani tanulinkban, hogy az ember kzssgben l, ha a kzssg s az egyn rdekei, egymssal szembe kerlnek, az vesztesg az egyn s a kzssg szmra is, ki kell alaktani a hatsos konfliktuskezelsi technikkat.
|