TARTALOM
1. Az iskola nevelsi programja
1.1 A nevel-oktat munka pedaggiai alapelvei, cljai, feladatai, eszkzei, eljrsai
1.2 A szemlyisgfejlesztssel kapcsolatos pedaggiai feladatok
1.3 Az egszsgfejlesztssel kapcsolatos pedaggiai feladatok
1.3.2 Az elssegly-nyjtsi alapismeretek elsajttsa …............
1.4 A kzssgfejlesztssel kapcsolatos pedaggiai feladatok
1.5 A pedaggusok helyi feladatai, az osztlyfnk feladatai
Az osztlyfnk feladatai s hatskre
1.6 A kiemelt figyelmet ignyl tanulkkal kapcsolatos pedaggiai tevkenysg
1.6.1 A tehetsg, kpessg kibontakoztatst segt tevkenysgek
1.6.2 A tanulsi kudarcnak kitett tanulk felzrkzst segt program
1.6.3 A beilleszkedsi, magatartsi s tanulsi nehzsgekkel kzdk segtse
1.6.4 Az ifjsgvdelemi feladatok elltsa
1.6.5 A szocilis htrnyok enyhtst segt tevkenysg
1.7 Az intzmnyi dntsi folyamatban val tanuli rszvteli rendje
1.8 Kapcsolattarts a szlkkel, tanulkkal, az iskola partnereivel
1.9. A tanulmnyok alatti vizsga vizsgaszablyzata
1.10 Az iskolavlts, valamint a tanul tvtelnek szablyai
1.11 A felvteli eljrs klns szablyai
2. Az intzmny helyi tanterve
2.1 A vlasztott kerettanterv megnevezse
2.2 A vlasztott kerettanterv feletti raszm
2.3 Az oktatsban alkalmazhat tanknyvek s taneszkzk kivlasztsnak elvei
2.4 A Nemzeti alaptantervben meghatrozott pedaggiai feladatok helyi megvalstsa
2.5 Mindennapos testnevels
2.6 A vlaszthat tantrgyak, foglalkozsok s a pedaggusvlaszts szablyai
2.7 Projektoktats
2.8 A tanulk eslyegyenlsgt szolgl intzkedsek
2.9 Az iskolai beszmoltats, az ismeretek szmonkrsnek kvetelmnyei s formi
2.10 Az otthoni felkszlshez elrt rsbeli s szbeli feladatok meghatrozsa
2.11 A csoportbontsok s az egyb foglalkozsok szervezsi elvei
2.12 A tanulk fizikai llapotnak, edzettsgnek mrshez szksges mdszerek
2.13 Az iskola egszsgnevelsi s krnyezeti nevelsi elvei
2.14 A tanulk jutalmazsnak, magatartsnak s szorgalmnak rtkelsi elvei
3. Mellklet:
-
Egszsgnevelsi program
-
Krnyezetnevelsi program
1. Az iskola nevelsi programja
1.a.) A nevel-oktat munka pedaggiai alapelvei, cljai, feladatai, eszkzei, eljrsai
A reformtus iskola a hagyomnyt, az rtkeket, az rtkrendet vdi, ezzel magt az embert vdi.
Olyan feltteleket igyeksznk teremteni, s olyan munkt vgezni, hogy tanulink testileg – lelkileg egszsges, felels kzssgi emberknt tudjanak lni a mindennapokban.
Kiemelt feladatnak tekintjk a tanulkra val szemlyes odafigyelst, a szemlyre szabott foglalkozst mind a tehetsggondozs, mind a felzrkztats tern.
Arra treksznk, hogy iskolnkban, j hangulatban, szp krnyezetben tanuljanak a gyerekek. Tevkenysgnket szolglatnak tekintjk, melyet a trsadalmi s a partneri ignyeknek megfelelen szeretetteljes, keresztyn lgkrben vgznk.
Kiemelt feladatnak tartjuk, hogy az egszsges letmd megismert elemei pljenek tanulink szemlyisgbe.
Az intzmny pedaggiai programjnak egyik prioritsa a tanuls-tants eredmnyessge. Cl: a szilrd alapkszsgek kialaktsa mellett megtartani, keresni a szpet, a jt, az rdekeset, a hasznosat; kedvvel, rmmel szerezni az ismereteket; s kitartssal eljutni a kitztt clig. Felkszteni a gyereket arra, hogy:
- alapmveltsggel rendelkezzen;
- kpessgeinek megfelel iskolt vlasszon a tovbbtanulshoz, s ott keresztyn emberknt
lljon helyt. A tanulkat rdekldsknek, tehetsgknek, s kpessgknek megfelelen felksztjk a tovbbtanulsra, illetve a trsadalomba val majdani beilleszkedskre.
Azrt dolgozunk, hogy dikjaink harmonikus, kiegyenslyozott, a felnttek vilgban boldogulni tud emberekk vljanak. Olyanokk, akik a megszerzett tudst rtknek tekintik s hasznljk. Akik egyni rtknek tekintik boldogulsukat, a csaldjukat, a nemzetket, a keresztyn egyhzat s az emberisget szolglva tudjk elrni, nmagukat s krnyezetket mindig fejlesztve, jobbtva.
Arra treksznk, hogy poljuk, tovbbvigyk hagyomnyainkat, a csaldi tradcikat, a felelssgtudatot, a felnttek s egyms tisztelett, a szlfld, a szabadsg, a keresztyn rtkek, a munka szeretett.
1.b.). Az iskolban foly nevel-oktat munka clja
Tvlati cl:
A trsadalom szmra hasznos, igazi rtkrend szerint l boldog, megelgedett embert nevelni.
Kzeli cl:
Felkszteni a gyereket arra, hogy:
- alapmveltsggel rendelkezzen;
- kpessgeinek megfelel iskolt vlasszon a tovbbtanulshoz, s ott keresztyn emberknt
lljon helyt;
- megtallja azt a kzssget, amely segti t.
Konkrt clok
Clok az alapfok nevels-oktats els szakaszra:
vjuk s fejlesszk tovbb az iskolba lp kisgyermek szocilis kpessgeit; a megismers, a megrts s a tanuls irnti rdekldst s nyitottsgt.
Tegyk fogkonny a gyermeket a sajt krnyezete, a termszet, a kzssg, majd a trsadalom rtkei irnt.
Az iskola adjon teret a gyermek, jtk- s mozgs irnti vgynak.
Az iskola segtse a gyermek termszetes fejldst, rst.
Lehetsgeinkhez kpest tegyk lehetv az integrlt nevelst.
Az iskola a tantsi tartalmak feldolgozsnak folyamatban elemi ismereteket kzvettsen, alapkszsgeket s alapvet kpessgeket fejlesszen.
A klnbz rdeklds, eltr rtelmi, rzelmi, testi fejlettsg, klnbz motivcij, eltr kultrj gyerekeket egytt neveljk.
Lehetsgeinkhez kpest tegyk lehetv az integrlt nevelst.
A tanulkat rdekldsknek, tehetsgknek, s kpessgknek megfelelen felksztjk a tovbbtanulsra, illetve a trsadalomba val majdani beilleszkedskre.
Tudjuk, hogy pedaggiai programunkban megfogalmazott cljaink megvalstshoz garancia az, hogy intzmnynk minden dolgozja letvitelben, munkjban elktelezettsgre, nyitottsgra s hitelessgre trekszik.
A pedaggusok vgzettsge, kpzettsge megfelel a nevel, oktat munka feltteleinek, az intzmny deklarlt cljainak.
1. c.). Az iskolban foly nevel-oktat munka feladatai
Feladatok az alapfok nevels-oktats els szakaszra:
A pedaggiai munka kzppontjban a szemlyre szl fejleszts trekvsnek kell llnia.
A tanuli kvncsisgra, rdekldsre ptett, s gy motivlt munkban fejlesztjk a kisgyermekben a felelssgtudatot, a kitarts kpessgt, s segtjk rzelemvilgnak gazdagodst.
A tanul a tanulsi tevkenysgek kzben - kpessgeinek megfelelen – folyamatosan bvtse alapismereteit.
Tmogatjuk az egyni kpessgek kibontakozst.
Mintkat adunk az ismeretszerzshez, a feladat- s problmamegoldshoz.
Fejlesztjk a tanul tanulsi kpessgt, megalapozzuk a tanulsi szoksokat.
Segtjk a tanulsi nehzsgekkel kzd gyereket.
Trdnk azoknak a htrnyoknak a cskkentsvel, amelyek a gyermekek szocilis-kulturlis krnyezetbl vagy eltr tem rsbl fakadnak.
Tudatostjuk a gyermekben a szkebb s tgabb krnyezetbl megismerhet rtkeket.
Megerstjk, illetve igyeksznk kialaktani a keresztyn magatartsmintkat, szoksokat.
Elkezdjk a kzssgi letre val nevelst.
A gyermek jellemt formlva a szemlyisg rst segtjk el.
A fenti feladatokat a szlkkel, szakemberekkel egytt prbljuk megoldani.
1. d.). Eljrsok, mdszerek
. Az iskolban tant pedaggus a clravezet nevelsi mdszereit alkalmazza s ez irny mdszertani tudst megosztja kollgival Ismertessk meg s fogadtassuk el a tanulkkal az iskolai let normit, szablyait.
A meggyzs, a felvilgosts, a tudatosts mdszerei kzl klnsen kiemelkedik a pldakp, a pldakvets, az eszmnykp.
Az nll tanuls tmogatsa rdekben az intzmny pedaggiai programjval sszhangban trtnik a nevelsi-oktatsi mdszerek, eljrsok kivlasztsa vagy kidolgozsa, s azok bevezetsnek megtervezse.
A tevkenysg megszervezsnek a mdszereinl (kvetels, megbzs, ellenrzs, rtkels, jtkos mdszerek, gyakorls) a gyerekek tapasztaljk meg a pedaggus igazsgos, jzan szeretett.
A magatartsra hat mdszerek kzl rszestsk elnyben az sztnz (helyesls, biztats, elismers, dicsret) s a gtlst kivlt (felgyelet, ellenrzs, figyelmeztets, ints, tilalom, elmarasztals) mdszereket a knyszert (felszlts, kvetels, parancs, bntets) mdszerekkel szemben.
1. e.). Eszkzk
A nevels egyik nagyon fontos eszkze, amelyben mindkt fl rszt vesz, a beszlgets s a tbbi verblis eszkz. Jelents szerepet jtszanak a non verblis eszkzk is a klnbz szocilis technikk mellett. (Ez utbbiak az n- s emberismeret fejlesztshez ill. a tanulk problmamegold s konfliktuskezel kszsgeinek fejlesztshez jrulnak hozz. Ilyenek: A szerepjtkok, a dramatizl tevkenysgek, a klnbz fejleszt foglalkozsok.)
Szintn a nevels eszkzeiknt jelennek meg a hagyomnyrz rendezvnyek, kirndulsok, vetlkedk, tallkozk.
A nevel-oktat munka sorn az intzmny az IKT eszkzeit rendszeresen alkalmazza, az eszkzk kihasznltsga, tanrn val alkalmazsuk nyomon kvethet.
1.2 A szemlyisgfejlesztssel kapcsolatos pedaggiai feladatok
A nevels-oktats folyamn alakulnia kell a gyermekek szemlyisgnek, vagyis szksges, hogy tljk emberi mltsgukat, szabadsguk kvetkezmnyeknt a felelssget.
Nem beszlhetnk addig a szemlyisgfejlesztsrl, amg nem biztostjuk az alapvet kszsgek, kpessgek fejlesztst. Tudatban kell lennnk annak, hogy a szemlyisgfejlesztst csak a szlkkel egytt tudjuk megvalstani; ill. annak, hogy a gyerekre hatnak az iskoln kvli kzssgek is.
A szemlyisgfejleszts feladatait a kvetkez terletekre bontva adjuk meg, sszhangban a pedaggiai program alapelveivel, cl- s feladatrendszervel, valamint a NAT-ban kpviselt rtkekkel s a helyi sajtossgokkal:
Az rtelem mvelse
Segt letmdra nevels
Egszsges s kultrlt letmdra nevels
Az egyes terletekhez a kvetkez konkrt feladatok elvgzst ltjuk fontosnak:
Az rtelem mvelsnl fontos a megismersi vgy, a felfedezsi vgy, a jtkszeretet s az alkotsvgy fejlesztse. Ezzel egyidejleg fejlesztennk kell a tanulsi kpessgeket is: a kognitv mveleteket, a megismerst, a gondolkodst, a kommunikcit, valamint a tapasztalati s rtelmez tanulst, mindezt a kvetkezetes kompetencia alap oktatson keresztl.
Az intzmny munkatrsai kpessgk, szakrtelmk, rdekldsk szerint javaslatokkal segtik a fejlesztst.
Az intzmny pozitvan viszonyul a felmerlt tletekhez, megvizsglja azok beilleszthetsgt a fejlesztsi folyamatokba
A segt letmdra nevels a keresztyn rtkrend megismerst, ennek elfogadst, e szerinti viselkeds kialaktst, valamint a viselkedshez szksges kpessgek kiplst jelenti. Az igazon, a jn, a szpen, nyugszik, pldt maga Jzus adott: "Pldt adtam nektek: amint n tettem veletek, ti is gy tegyetek."/Jn13, 15/
Jzus pldjnak megismerse s elfogadsa fokozatosan trtnik. Elszr a gyerekeknek el kell sajttaniuk a keresztyn viselkeds alapvet szablyait, meg kell rtenik a szablytudat, a dntsi szabadsg s felelssg szerept. Olyan iskolai letrendet kell kialaktanunk, amely a htkznapi letben elsegti, hogy a tanul megtapasztalhassa a klcsns megrts, egyttrzs, segtkszsg elnyeit, hinyuk kvetkezmnyeit. A kzvetlen megtapasztals mellett nagy szerepk van a kzvetett hatsoknak lmnyeknek is (l s trtnelmi szemlyek; a szentrs alakjai, pldzatai, esemnyei; irodalmi hsk, csoportok)
Ahhoz, hogy a jzusi ember szoksait ki tudjuk alaktani, szksges olyan lgkrnek a megteremtse, amelyben a tanulk biztonsgban rzik magukat, mivel a magatartsi szablyok tlthatak, kiszmthatak, mindenkitl egyrtelmen s kvetkezetesen elvrtak. Fontos az lmnyszer, pozitv mintk felknlsa szemlyes pldamutatssal, irodalmi, bibliai, trtnelmi szereplk tetteinek, magatartsainak tlsi lehetsgvel; a negatv, antiszocilis mintk hatsnak a cskkentse.
Meghatroz a pozitv rzelmi lgkr kifejlesztse s fenntartsa az osztlyokban, a tantestletben, az iskolban, amelyben gy a tanulk, mint a pedaggusok biztonsgban s jl rzik magukat.
A segtkpessg fejlesztshez az iskolnak fel kell knlni a segts sokfle lehetsgt s mdjt
Az egyttmkdsi kpessg fejlesztshez a pedaggusnak rendszeresen kell lnie a segt egyttmkds formival, (egytt cselekvs, kzs kirnduls, kzs feladatmegolds). Az iskolnak gy kell szerveznie a tevkenysgeit, hogy az osztlyok legalbb havonta egyszer rszt vehessenek olyan tevkenysgben, amely a segt egyttmkds ltal valsul meg.
Egszsges s kulturlt letmdra nevels
A reformtus iskola a teljes ember nevelsre hivatott. A teljes ember kifejezs magba foglalja azt, hogy az ember testbl s llekbl ll. Feladatunk teht gy nevelni a rnk bzottakat, hogy testileg-lelkileg egszsgesek legyenek. Kzvetve vagy kzvetlenl, minden tevkenysgnkkel ezt kell elsegteni.
Mindezt a kzssgben, a kzssg ltal kvnjuk elrni. Ezrt clunk az iskolai formlis kzssgek fejlesztse:
Ennek rdekben feladatunk:
-
hogy minden tevkenysgnket – az oktats s a nevels terletn egyarnt – a gyerekek szeretete hassa t,
-
hogy meglssuk, meglttassuk s tovbbfejlesszk a gyermekek szemlyisgben rejl rtkeket,
-
,hogy a trgyi tuds mell a gyermek szerezzen olyan kommunikcis kpessgeket is, amelyek segtsgvel tudst nmaga s msok szmra hasznostani tudja,
-
,hogy tantsuk meg ket az egyni s csoportos versenyzsre,
-
hogy elssorban szemlyes pldamutatssal neveljk gyermekeinket,
-
hogy lehetsgeink szerint a gyermekek szmra biztostsunk kpessgeinek, rdekldsnek megfelel vltozatos programokat, tevkenysgi formkat,
-
hogy kiemelten hangslyt fektessnk a kulcskompetencik fejlesztsre,
-
hogy jl egyttmkdjnk a trsg iskolival,
-
hogy a szlkkel olyan szemlletben tudjunk egyttmkdni, hogy az iskola s a szl egyarnt rezze: kzsek a cljaink
1.3 Az egszsgfejlesztssel kapcsolatos pedaggiai feladatok
Alapelvek, clok:
Segtjk a tanulkat a testi s a lelki egszsg harmnijnak megteremtsben, az egszsges letmd kialaktsban s megtartsban.
Fejlesztjk az letvezetsi kpessgeket.
Fejlesztjk a tanulk felelssgrzett
Felksztjk a tanulkat a stressz-hatsok feldolgozsra.
Elsegtjk a krnyezeti- s egszsg-tudatossg ersdst.
Megvalstjuk a mindennapi testedzst a tanulk szmra.
Az egszsges letmdra val nevels keretben kitrnk a mentlhigins terletre is.
Feladatok:
1.3.1 Az egszsgfejleszts iskola feladatai
a.). Egszsgmegrzs a helyes letmd kialaktsval:
Mozgs, rendszeres testedzs, jtklehetsg.
Tpllkozsi szoksok kialaktsa egszsgnk rdekben, egyttmkdve a kztkeztets dolgozival
ltzkds,
Higinia, tisztlkods,
Egszsgkrost szenvedlyek (drog, alkohol, cigaretta) megelzse a tanrai s a tanrn kvli nevelsben,
sszer napirend kialaktsa.
b.). Szrvizsglatok: pl: gerinc, szemszet, fogszat, stb.
c.) Egszsgnevelsi nap, verseny szervezse
Az egszsgnevels sznterei:
Pldamutat iskolai hats
Termek, folyosk, udvar, lsarok kialaktsa,
A pedaggusok, a dolgozk pldamutatsa,
sztnzs az egszsges letmd napi gyakorlatt ttelben: pl.: otthoni torna, reggeli elfogyasztsa, az vszaknak megfelel ltzkds, stb.,
Az iskola ltal biztostott tkeztets trendjre val odafigyels,
Ktelez tanrai keretben vgzett egszsgnevels:
Kzismereti tantrgyakba beptett egszsgnevels
Projekt programok
Erdei iskola.
A tma megjelenik atervezsben s a tanrkon, nyomon kvethet a tanul dokumentumokban.
A tanulkat klnbz mrtkben rint, tanrn kvli eladsok
Egszsgnevelsi akcik
Eladsok, killtsok
. Rendszeres, egszsges krnyezetben vgzett trk, kirndulsok
1.3.2 Az elssegly-nyjtsi alapismeretek elsajttsa
Az elssegly-nyjtsi alapismeretek elsajttsa tanrsi rkon bell (osztlyfnki, biolgia s testnevels ra) s dlutni csoportfoglalkozsokon valsul meg…
Az iskolai elsseglynyjts oktatsnak legfbb clja:
megmenteni a beteg lett
megakadlyozni a tovbbi krosodst
elsegteni a gygyulst
Az elssegly-nyjtsi alapismeretek elsajttsnak formi:
-
elmlet
-
gyakorlat
1.4 A kzssgfejlesztssel kapcsolatos pedaggiai feladatok
1.4.1 A tantsi rn megvalsthat kzssgfejleszt feladatok:
Az ember, trsas lny, kzssgre van szksge, az Istenhez is csak a kzssgen keresztl jut el. Az iskolra - hiszen a gyerek ideje nagy rszt ott tlti - risi szerep hrul, amelyet nem lehetne elhibzni: kzssgi embert formlni az egynbl s egyben olyan kzssget formlni a csoportbl, amely a kzssg erejt a keresztyn rtkrend szerint, pozitv clok elrsrt, hasznlja fel.
Ahogy a szemlyisg fejlesztsnl a jzusi ember az eszmnyi, gy a kzssgformlsnl a jzusi kzssg a cl. Alaptrvny: a szeretet - igazi rtelmben vve. "Arrl ismerje meg mindenki, hogy tantvnyaim vagytok, hogy szeretettel vagytok egyms irnt." /Jn13, 35/
A stratgiai programokban s az operatv tervekben szerepl kzssgfejlesztsi feladatokat megvalstja az intzmny.
A kzssgfejlesztst nem lehet beszkteni egy tanrra. Fontos a tanrn kvli foglalkozsokon (napkzi, kirnduls, tbor, szakkrk…) trekedni a kzssg formlsra. Aki ezt a folyamatot irnytja az a pedaggus. Nem szabad elfelejtenie, hogy megjelensvel, viselkedsvel, beszdstlusval, pldaknt ll a dikok eltt; s csak akkor tud sikeresen kzssget formlni, ha is kzssgi ember. Ezrt fontos, hogy a tantestlet is kzssgg vljon.
Feladataink:
A tanulk kztti, valamint a tanulk s pedaggusok kztti j kapcsolatok kialaktsa rdekben tanul ismerje meg, a trsas egyttls alapvet szablyait, amelyek a kzssgben val harmonikus kapcsolatok kialaktshoz elengedhetetlenek.
A kzssgben tallja meg az igazi helyt. Tanuljon meg engedelmeskedni, alkalmazkodni, ha vezetsre termett ezt szolglatnak tekintse.
Az intzmny gondoskodik a pedaggusok, valamint a tanulk kztti folyamatos informcicserrl s egyttmkdsrl.
Tudjon s merjen a konfliktusokrl beszlni - a felnttekkel is -, tapasztalja meg, hogy ezek termszetesek, s hogy van rjuk megolds. Tantsuk meg a konfliktusok kezelsre, megoldsra.
Tantsuk meg, hogy trst tisztelje, szeresse. Tantsuk meg arra, hogy felismerje: szeretve van Isten ltal s az emberek ltal; segtsk, hogy a rirnyul szeretetet el is tudja fogadni. Segtsk, hogy tudjon bzni a trsaiban, az emberekben; hogy megtapasztalja, hogy igazi biztonsgot az Istenbe vetett bizalom ad.
Tapasztalja meg, s tudatostsa, hogy a kzssgnek milyen nlklzhetetlen szerepe van a szemlyisge formldsban.
Igazodjk el az emberi kapcsolatok, kzssgek vilgban. Minl szkebb egy kzssg, annl nagyobb a felelssg, ugyanakkor maradjon nyitott a nagyobb kzssgek irnyban is (iskola, egyhz).
Fejlesszk a beteg, srlt, s fogyatkos embertrsak irnti elfogad s segtksz magatartst.
Alapozzuk meg a nemzettudatot, mlytsk el a lakhely, a kzvetlen s tgabb krnyezet megismerst; a nemzeti nismeretet, a hazaszeretetet.
sztnzzk a hagyomnyok (csaldi, iskolai, npi) feltrsra, polsra, ksztessk az ezekrt vgzett egyni s kzssgi tevkenysgre.
Alaktsuk ki a tanulban, hogy a krnyezet ismeretn s szemlyes felelssgen alapul krnyezetkml magatarts legyen letvitelket meghatroz erklcsi alapelv.
j tanul rkezse az osztlyba
Egyes iskolk trgyi s szemlyi elltottsga eltr. Ha j tanul rkezik az osztlyba, kln figyelmet kell fordtani a kvetkezkre:
A beszmolkbl kvethetk az alapelvek s a feladatok megvalstsnak eredmnyei, klns tekintettel az osztlyfnkknek.kln figyelmet kell fordtani a kvetkezkre:
A tanul megfigyelse, megismerse
A tanul szemlyisgnek megismerse
Egyni beszlgetsek
A tanul magatartsnak megfigyelse osztlykzssgben
A tanul tudsszintjnek megllaptsa
Tantsi rkon a nevel fokozottabban figyeljen az j tanulra.
Az j tanul ismereteinek felmrse egynileg trtnhet szban s rsban.
A szbeli ellenrzs trtnhet krds- felelet, vagy sszefgg szbeli beszmol formjban. A beszlgets folyamn felmrjk, hogy mit s mennyit tud a dik, ismeretei mennyire tudatosak, hogyan kpes nllan felhasznlni az eddig tanultakat.
rsbeli felmrs sorn tudsszint felmr dolgozatokat lltunk ssze, melyek igazodnak a tantervi kvetelmnyekhez. A dolgozatot nem osztlyozzuk, hanem annak eredmnyre, tanulsgra tervezzk a szksges felzrkztatst.
A szbeli s rsbeli beszmolk adnak kpet a tanul ismeretrl, esetleges hinyossgairl. Megllaptjuk, melyek azok az alapok, amelyekre pthetnk. A kapott eredmny utn tudjuk meghatrozni, hogy milyen felzrkztatst nyjtunk a tanulnak sikeres tovbbtanulsa rdekben.
|